رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

خلال ندوة صحفية بموقع بصراحة| محمد هاني عن إبراهيم عيسى: من أعظم الصحفيين في مصر والأكثر مهارة

 الكاتب الصحفى والإعلامى محمد هانى
الكاتب الصحفى والإعلامى محمد هانى

أشاد الكاتب الصحفي الكبير محمد هاني، بالإعلامي إبراهيم عيسى، مشيرًا إلى أنه من أهم الصحفيين في جيله والأكثر مهارة بلا شك.


وقال محمد هاني خلال ندوة خاصة بموقع بصراحة الاخباري: "إبراهيم عيسى من أهم الصحفيين في جيله لأنه على مستوى المهنة هو الأكثر مهارة بدون شك، ومتواصل مع المصادر كلها ومشتبك طول الوقت، ومش مجرد صحفي يمارس العمل اليومي وخلاص، لا ده كاتب عظيم وصانع محتوى، وبيكتب بمهارة في الفن والسياسة بنفس القوة وباحث عظيم، عنده مهارات كتيرة مش متوفرة في جيلنا، في ناس عندها الحاجات دي بس مش بيقدروا يظهورها".


وأضاف: "إبراهيم عنده كل المواهب وصنع تجارب ناجحة ومختلفة وفارقة وفي منتهى الأهمية، إلى جانب أنه في مرحلته الحالية في البحث فعشان كده بعتبره أنه أهم صحفي في الوقت الحالي، وتركيبته العقلية مختلفة وطور كتير من أداءه وتركيبته كتير".


وتابع: "بعتقد أنه في الوقت الحالي الرؤية واضحة مفيش حاجة بتشوش وبيوصل للعمق في الحاجة وده مش إلهام ده بحث وتفكير وعمق بذله وتطور كتير، وأنا وإبراهيم دفعة واحدة في روز اليوسف، كل الفريق كان مع بعضه، هو عمل تجاربه وأنا كملت، التقينا في دريم بس مشتغلناش مع بعض، بس بعد سنين كتير جدًا التقينا، ودي حاجة شديدة المتعة بدون شك".


ويعد الكاتب الصحفى والإعلامى محمد هانى واحد من صناع الإعلام فى مصر والعالم العربى ، حيث ترأس عدد كبير من البرامج التليفزيونية أبرزها برنامج البيت بيتك ، كما أسس وتولى إدارة قناة cbc، ونجح خلال تواجده فى تحقيق انتشار واسع ونجاح.

تم نسخ الرابط