رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

ميدو يوجه رسالة إلي جمهور الإسماعيلي قبل بداية الموسم الجديد (فيديو)

الإعلامي أحمد حسام ميدو
الإعلامي أحمد حسام ميدو

حرص الإعلامي أحمد حسام ميدو، على توجيه رسالة لجماهير نادي الإسماعيلي بعد تعيين إيهاب جلال مديرًا فنيا للفريق الأول لكرة القدم ، خلفًا لحمزة الجمل الذي نجح أن يمر بالفريق الأصفر إلي برالأمان و البقاء في دوري الأضواء والشهرة.

رسالة ميدو إلي جماهير الإسماعيلي


وتحدث ميدو في تصريحاته عبر برنامج «الريمونتادا» على قناة المحور: «رسالتي لجمهور الإسماعيلي ما تطلبوه يجب أن يكون واقعيا، الظروف اللي بيمارس فيها النادي من إيقاف قيد و لاعيبن تطلب الرحيل ،لازم الجماهير اللي تطلبه من الإدارة يكون في المعقول عشان يقدروا يعملوا».


وتابع: «الجمهورلازم يبقى عارف إمكانيات لاعيبته والإسماعيلي بتاع دلوقتي مش الإسماعيلي بتاع زمان بتاع علي أبوجريشة و رضا و الأسماء الكبيرة اللي صنعت تاريخ كبير مع النادي».


وأضاف :«واحدة من الحاجات المهمة اللي هتنجح إيهاب جلال إن الجمهور يبقى واقعي، الكورة شغل وإمكانيات، لازم تلعب السنادي علي مراكز متقدمة و بعد كدا تبدأ تبني للموسم اللي بعده».


وزاد: «الإسماعيلي بقاله 4 سنين بينافس على الهبوط طول الموسم، لازم نبقى واقعيين، فيه لعيبة معندهاش دوافع أنها تدافع و تموت نفسها، لازم كلنا نحب النادي و نخلص ليه، مصلحة الإسماعيلي وجمهوره أهم من كل شئ».

أتم:« كابتن حمزة الجمل نجح مع الفريق و قدر يعدي بالفريق إلي بر النجاح ، بعد ما أحنا نجحنا مع الفريق في أول الموسم ، فيه 7 أو 8 لاعيبة لو لعبوا مع الفريق هيكسروا الدنيا زي عمر الساعي و إياد العسقلاني و عبدالسعيد و رأس حربة اسمه نادر».

ايهاب جلال مديرًا فنيًا للدراويش

وكان قد أعلن النادي الإسماعيلي، تعيين إيهاب جلال، مديرًا فنيا للفريق الأول لكرة القدم، خلفًا لحمزة الجمل الذي قاد الدراويش في الموسم الماضي.

وكان الدراويش دخل في مفاوضات مع إيهاب جلال، في الأيام الماضية ، من أجل تولي المسئولية الفنية للفريق خلال الأيام الماضية.

ورحل حمزة الجمل عن الفريق الأصفر بعد إنقاذ الفريق من صراع الهبوط ، و نجح في بقاء الفريق في دوري الأضواء والشهرة .

ونشر الإسماعيلي صورة عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك» قائلا:«رسميا .. إيهاب جلال مديرا فنيا للإسماعيلي».

منشور صفحة الإسماعيلي عبر فيسبوك

وحقق الدراويش الفوزفى آخرمواجهتين أمام الداخلية والاتحاد السكندرى مما جعل الفريق ينهى فى المركز الحادى عشر من عمر مسابقة الدوري المصري الممتاز.

تم نسخ الرابط