رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

الفنان عصام عمر يكشف تفاصيل إطلالته بمهرجان القاهرة للدراما

الفنان عصام عمر
الفنان عصام عمر

كشف الفنان الشاب عصام عمر تفاصيل إطلالته في حفل توزيع جوائز مهرجان القاهرة للدراما في دورته الثانية.


قال عصام عمر: "البدلة من محل في محطة الرمل، سعد زغلول في الأسكندرية، مش فاكر اسمه لأنها قديمة، والجزمة من عم زغلول في شارع سليمان جوهر في الدقي، والكرافتة بتاعت سعيد صاحبي، والشراب قديم عندي"، في لقاء سريع مع The Glocal.

وكان قد تحدثالفنان عصام عمر، بطل مسلسل عن كواليس العمل الذي حققنجاحا كبيرا مع الجمهور، وطالب بالنظر إلى الأطباء الجدد بأن يكون تكليفهم قريبا منهم.

تصريحات عصام عمر

وقال عصام عمر، ببرنامج سبوت لايت المذاع عبر قناة صدى البلد، وتقديم الإعلامية شيرين سليمان: أتمنى أن يتم النظر للأطباء الجدد اللي لسه متكلفين بنظرة أرحم انهم لسه صغيرين ويبقى تكليفهم قريب من مقر سكنهم.

وتابع عصام عمر قائلا: «لازم كلنا نبقى شايلين حمل بلدنا وكل واحد في مكانه يعمل دوره وهم عليهم الدور الأكبر لأن العلم هو السبيل الوحيد أننا نكون الأفضل قدام، ومفيش أي حاجة تانية».

أتمنى إن يتبصلهم بصة حلوة

وأوضح عصام عمر: أتمنى إن يتبصلهم بصة حلوة، وظروفهم صعبة جدا جدا وبيقعدوا فيها سنين كتير من عمرهم، وبيطلعوا تبقى ضغطاهم، ودورهم عظيم، لازم يبقى فيه احترام وفهم لطبيعة الدكتور، وكمان مننا إحنا كناس ونتعامل معاه بشكل أروق لأنه مضغوط.

وأضاف: أحداث المسلسل من وحي الكاتب وفيه مواقف حصلت بالفعل وبنينا عليها المسلسل، وكل الدكاترة عارفين إن فيه مواقف كتير بتحصل معاهم باختلافاتها، وبنينا عليها أفكار.

تم نسخ الرابط