رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

زوج ينعي زوجته في ذكرى وفاتها: استحملت كتير لحد ما بقينا رقم واحد

زوج ينعي زوجته
زوج ينعي زوجته

ضجت وسائل التواصل الاجتماعي المختلفة، برسالة مؤثرة من زوج لزوجته التي رحلت عنه منذ عام مضى، وذلك عبر صفحته على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك».

وقال الزوج في منشوره: «أمي الله يرحمها كانت تقولها ما تقولي يا بنتي أنتي عاوزه أيه في الشقة نعملهولك تقولها أنا عاوزه ابنكم ومش عاوزه حاجه تانية، لا عمرها اشتكت من قلة الفلوس، ولا عمرها طلبت مني حاجة فوق طاقتي، كنت أقولها أنا هسافر علشان نعيش مرتاحين تقولي أنا مرتاحة وأنت جنبي، وأنا مش محتاجة منك حاجة غير أنك تكون معايا مش عاوزة حاجة غيرك».

وأضاف: «لما أكون غلطان واتعصب عليها تقولي، أنا آسفة عارفة إنك شغال في الحالات الحرجة والطوارئ، وبتشوف اللي محدش يقدر يتحمله فحقك إنك تتعصب، وأنا واجبي أني أهديك علشان انت بتتعب علشاني».

واستكمل: «من حنيتها على أخواتي وعيالهم لحد دلوقتي بيعيطوا عليها مش متخيلين إنها خلاص مبقتش موجودة، وقفت معايا في شغلي واستحملت كتير لحد ما بقينا رقم واحد، وكل دا بفضل ربنا ثم بفضلها عليا، لما عملت الحادثة كانت بقولها لو مش عاوزه تكملي معايا أنا مش هزعل، كانت بتقولي هو أنا لقياك في الشارع علشان أسيبك، وبعدين هو أنت تعيشني أجمل 7 سنين في حياتي، ومش عاوزني استحمل 5 أو 6 شهور».

وتابع: «مفيش حد نساها لأنها عمرها لا خذلت حد ولا زعلت حد ولا قالت كلمة وحشة في حق حد، كانت الجنة بتظهر في وشها لما تضحك، كانت العيد في كل عيد».

تم نسخ الرابط