رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

عمرو أديب لـ "المحجبات": إنتي حرة تتفرجي على الناس في البار وهما بيشربوا بس مش مناسب ليكي

عمرو أديب
عمرو أديب

علقالإعلامي عمرو أديب عن دخول المحجبات إلى بعض الأماكن السياحية، خاصة "البارات" التي تتيح شرب المواد الكحولية، وذلكخلال برنامجه «الحكاية» على قناة «mbc مصر».

وقال«مصر فيها بارات.. أظن أختي المحجبة متحبش تبقى موجودة هناك.. إحنا عارفين إن ده حرام لكن فيه ناس بتبحب تروح تشرب وترقص.. فيه محجبات بيكونوا حابين يبقوا في المود ده من غير ما يشربوا لكن بيحبوا يتفرجوا».

وأضاف: «إنتي حرة تتفرجي على الناس دي وهمّ بيشربوا.. لكن وفقا للمنطق المكان ده مش مناسك ليكي».

عمرو أديب ديافع عن شريف عامر

وكان قد دافع الإعلامي عمرو أديب، عن الإعلامي شريف عامر، بعد مداخلة الفنان عادل إمام الشهيرة، يوم عيد ميلاده.

وأضاف في برنامجه الحكاية على قناة mbc مصر: «شغلنتنا دي قايمة على جزء من الثانية، يعني المفروض وأنا بكلم المشاهد أكون بكلمه بشكل واعي والكلمات تطلع صح ومبوظش الدنيا ومغلطش وكل ده بيحصل في واحد من جزء في ثانية».

مكالمة عادل إمام

وتابع: «شغلنتنا ليست بالسهولة، ففي ثواني معدودة يجب أن تقرر أشياء كثيرة، فعلى سبيل المثال، الزعيم عادل إمام قعد يكلمني سنوات في القاهرة اليوم على قناة أوربت، ويقولي على الهواء تصبح على خير أنا داخل أنام، وبقى الموضوع إفيه كل أسبوع يعمله، وأنا لا أدعي إني صديقه، لكن أنا أعرف عادل إمام، سافرت معاه إلى أسيوط، أول لقاء تلفزيوني مباشر أنا اللي عملته».

وأردف: «رفقًا بالفكرة، ممكن أسأله سؤال وميردش، مش في الموود، مش عايز يرد، فشريف عامر قرر أن يكون لطيف وظريف وإنسان، هي دي الحكاية، والشغلانة دي قايمة على تاريخ كامل مش حلقة أو أربع أو خمس دقايق، وبقول أخويا شريف معلش وأنا فاهم تصرفك كان جاي ازاي، وشريف إنسان جدًا».

تم نسخ الرابط