رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

مي نور الشريف توجه رسالة مؤثرة لوالدها بذكرى ميلاده: واحشني جدًا نفسي أقعد معاك وأحضنك

مي نور الشريف ووالدها
مي نور الشريف ووالدها

وجهت الفنانة مي نور الشريف رسالة مؤثرة لوالدها الفنان الراحل نور الشريف في ذكرى ميلاده، وذلك من خلال منشور لها عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي “انستجرام”.

وكتبت مي نور الشريف:واحشني جدا. نفسي أقعد معاك و أحضنك و أحكيلك حاجات كثيرة و أخد رأيك. الحمد لله علي أنك في حياتي. حضرتك علمتنا حاجات كثير في الحياة و الفن و الناس، خلت حياتنا أنا و سارة مميزة و نظرتنا للحياة مختلفة، حتي ذوقنا.

وأضافت:حضرتك أكرمتنا في حياتك و ربنا كرمنا بسيرتك الحلوة و حب الناس ليك،أنا فخورة أنك أبوياأتمني تكون فخور أني بنتك،إيماني بالله أنك في مكان أحسن. عيدك في الجنة بإذن الله برحمته و كرمه.

منال سلامة: نور الشريف ليه الفضل على جيلنا

في وقت سابق كانت قد كشفت الفنانةمنال سلامةعلاقتها بالفنان الراحل نور الشريف، مشيرة إلأى أنه له فضل كبير على جيلها، وكان لا يبخل على أحد بالنصيحة في كواليس العمل.

وقالتمنال سلامةلـ”بصراحة”: نور الشريف ليه فضل كبير على جيلنا فنان عظيم ودايمًا مش بيبخل بالنصيحة علينا، واتعلمت منه كتير منها الكراسة، إن أنا أدون كل حاجة في حياتي منها التواضع والالتزام، واحترام اللوكيشن والمخرج، ودايما كان بيدرك أهمية المخرج في اللوكيشن.

وعن معايير اختيارها للأدوار: بختار الدور وأنا بقرأ الاسكربت بشوف الناس هتعرفه وتفتكره بعد ما يخلص ولا لا، وعلاقة الدور بالشخصيات كلها، العمل ده لما تقفل التلفزيون هتفتكره ولا لا.

تم نسخ الرابط