رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

نهلة سلامة: عريسي الجديد من خارج الوسط الفني نهائي.. ونسب الجرائم للفن مش موافقة عليه احنا بنقدم موضوعات هادفة.. وأظهر بدور دكتورة فلاحة في «حضرة العمدة» |حوار

نهلة سلامة
نهلة سلامة

دائمًا عندما تتعاقد على المشاركة في عمل درامي تحقق بشخصيتها نجاحًا كبيرًا، نظرًا لـ ادائها الإحترافي وتفننها في الشخصيات واختيار الأدوار التي تقدمها، وهذا ما فعلته عندما تم ترشيحها للمشاركة في مسلسل “حضرة العمدة”، الذي من المقرر عرضه في الماراثون الرمضاني المقبل 2023، النجمة نهلة سلامة لا تضع للنجاح عمر مُعين بل تواصل في السعي والتألق في أدوارها المتنوعة.

فتحت الفنانة نهلة سلامة قلبها لـ موقع “بصراحة” لتكشف تفاصيل عن مشاركتها في مسلسل “حضرة العمدة”، لـ روبي، وعن بعض الأسرار في حياتها الشخصية ودخولها عش الزوجية من جديد.

قد تكون صورة ‏‏شخص واحد‏ و‏تحتوي على النص '‏Popuiadon Mensinl وذارة_الصعة Healh والسكان بصراحة g dmc بصراحة FP نهلة سلامة ل بصراحة أنا مخطوبة والعريس من خارج الوسط الفني خالص خالص ومينفعش الإنسان يعيش من غير حب وهنحدد موعد الزفاف قريب besraha www.besraha.com‏'‏‏

في البداية.. مين رشحك للمشاركة في مسلسل “حضرة العمدة”؟

اللي رشحني للعمل، الدكتور عادل أديب وده التعاون الثالث بيني وبينه بعد النجاح اللي حققناه فيمسلسلي «جبل الحلال»، و«نقل عام».

-تنوع أدوارك يجعلك متميزة عن النجوم الأخرى.. كلمينا عن شخصيتك في العمل؟

دوري في العمل دكتورة فلاحة طبعًا، هو كان مديني دور تاني قبليه وكان مفروض العب دور أخت روبي، حضرة العمدة، بس هو غير لي الدور وحسيت إنه هيليق عليا أكتر.

-سبق وصرحتي عن وجود حبيب في حياتك.. هل دخلتي عش الزوجية؟

حتى الآن إحنا مخطوبين، والعريس من خارج الوسط الفني خالص متقلقوش، ولدلوقتي إحنا لم نحضر موعد حفل الزفاف، لكن ما أعرفه وزي ما قولت قبل كده “الانسان لا يستطيع العيش دون حب”.

قد تكون صورة ‏‏شخص واحد‏ و‏تحتوي على النص '‏بصراحة بصراحة خاص لموقع بصراحة نهلة سلامة تثير الجدل مش موافقة على نسب جرائم المجتمع للفن لإنه برئ إحنا بنقدم موضوعات هادفة وفيها وعي besraha www.besraha.com‏'‏‏

سبب غيابك عن المشاركة في الدورة الـ 44 من مهرجان القاهرة السينمائي؟

تغيبت عن المشاركة في الدورة 44 للعديد من الأسباب الخاصة بي، وأرى التنظيم هذا العام جيد وحسين فهمي قدر يقدم المهرجان بشكل رائع.

-الفترة الأخيرة رأينا جرائم في المجتمع كبيرة، ما تعلقك على نسب الجرائم للفن؟

أنا مش موافقة إن الجرائم تتنسب للفن، بالعكس الفن لو بيقدم حاجات مش كويسة، بيقدمها عشان يكون فيه نوع من أنواع الوعي، إذا كان في ناس مش كويسين لازم الفن يعبر عنهم بردوا، عشان الناس تفهم ويكون عندها وعي كامل بكل أنواع البني آدمين اللي حوالينا.

-بتحضري لـ ايه الفترة القادمة مع مسلسل “حضرة العمدة”؟

لـ أول مرة في حياتي بلعب دور ضيفة شرف في مسلسل “رشيد”، إخراج مها ممدوح ، وده أول مره في حياتي أوافق على حاجة زي كده ووافقت عشان العمل كله عجبني، والدور جديد حتى لو هو ضيفة شرف بس هو مؤثر أوي في أحداثة، فدي هتبقى أول تجربة ليا كضيفة شرف.

تم نسخ الرابط