رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

بعد تصريحها بأنها تقبل يد زوجها.. حنان شوقي: الزوج مش عيب يبوس رجل زوجته وإيدها كمان

حنان شوقي
حنان شوقي

آثارت الفنانة حنان شوقي جدلًا واسعًا بعد تصريحاتها الاخيرة، عن أنها تقبل تقبل يد زوجها عند خروجها من منزلها ولا بد من الاستئذان منه أولًا، وذلك خلال لقائها مع الإعلامية ياسمين عز.

وردت حنان شوقي على الجدل المتداول في مداخلة هاتفية لبرنامج “أحلام مواطن”: مش عارفة ليه في جدل أنا ببوس إيد جوزي ولازم على أي زوجة لو تقدر تلبس جوزها الحذاء تعملهاله وأيضا الزوج مش عيب أنه يبوس رجل زوجته وايديها عشان دي ام اولاده.

وأضافت:الزوجان يجب أن يكون بينهما مودة ورحمة، عشان يطلع جيل سوي نفسيا ولديه انتماء، والهري اللي على الزوج والزوجة كتير أوي وناس مش فاهمة حاجة لأن العلاقة بين الزوجين مقدسة والرجل والمرأة واحد.

حنان شوقي بتصريحات جريئة.. يشاهدون فيلم الإرهاب والكباب لرؤية ساقي .. أفاق  عربية – أفاق عربية

حنان شوقي تُقبل يد زوجها

في وقت سابقتحدثت الفنانةحنان شوقيعن بعض الأسرار في حياتها الزوجية، مشيرة إلى أن علاقتها بزوجها جيدة جدًا، ولا بد قبل أن تخرج من المنزل أن تقبل يده.

وقالتحنان شوقيخلال لقائها ببرنامج “كلام الناس”: الزواج فيه كل أسماء الله الحسنى، لأن الحالة الزوجية فيها الود من الودود، والرحمة من الرحمن، والحنان من اسم الحنان المنان، الواحد في حالة الزواج الرجل وزوجته لا ينفصلوا لأنها منه

وأضافت: حسيت ده كله ولقيت إن الزواج عملية جامدة جدًا وأنا بحبها وحساها جوايا، ولو محستهاش في الحياة بجد يبقى قلتها أحسن، وأنا لازم أبوس إيد جوزي وأقوله عايز حاجة مني.

تم نسخ الرابط