رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

جوري بكر تنصح جمهورها بالتقرب من ربنا:"اتكلم مع ربك 24 ساعة"

جوري بكر
جوري بكر

وجهت الفنانة جوري بكر، نصيحة لجمهورها بكثرة الحديث مع ربنا عدم الاقتصار بذلك أثناء الصلاة فقط، مشيرة إلى أهمية ومعنى "الاستغناء التام بالله".

كتبت جوري بكر عبر خاصية القصص القصيرة بموقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام": "اتكلم مع ربنا لحد ما عينك تروح في النوم؛ الجملة دي عادية.. بس لما بدأت أطبقها في يومي حسيتها،بتكلم مع ربنا جوايا وبستخيره وبقوله ناوية أعمل ايه وبحكيله عن الخطة اللي غيرتها".

تابعت: "بشكيله تصرف ضايقني وبحكيله الضغوط اللي أنا فيها وعلى حاجة مقلقة منها، وبستغفره أول بأول عن غباء تصرفاتي، وبدعيه بتفاصيل صغيرة أوي لو حد سمعها هيستغربها،كلم ربك 24 ساعة في الـ24 ساعة، واختم كل مرة كلامك بأنك واثق أنه مش هيضيعك وأنه سندك الحقيقي.. وتضحك وتطمن".

اختتمت:"ساعتها نسبة الشكوى هتقل وهتلاقي نفسك مرتاح والإشارات من ربك هتلاقيها قدامك كتير، كتير أوي.. الحالة دي ممكن نسميها : الاستغناء التام بالله".

يشار إلى أن الفنانة جوري بكر تشارك في مسلسل "برغم القانون" بطولة إيمان العاصي، وهاني عادل، ومحمد القس، ومحمد محمود عبدالعزيز، ورحاب الجمل، وإيهاب فهمي، ووليد فواز، وفرح يوسف، وتأليف نجلاء الحديني وإخراج شادي عبدالسلام.

مسلسل برغم القانون يعرض من الأحد للخميس على قناة ON الساعة 7.30 مساء ويعاد الساعة 12.30 بعد منتصف الليل، كما يعرض على قناة ON دراما الساعة 10 مساء ويعاد الساعة 6 صباحاً والساعة 5 مساء، هذا بالإضافة إلى عرض العمل على منصة Watch it الرقمية قبل قناة ON بـ 24 ساعة.

تم نسخ الرابط