رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

داليا مصطفي لطلاب الثانوية العامة:"ربنا دايما بيوفق للأحسن "

داليا مصطفي
داليا مصطفي

كشفت الفنانة داليا مصطفى عن قصتها مع الثانوية العامة، مشيرة انها لم تخطط دخول مجال التمثيل.

وقالت داليا مصطفى خلال لقائها التليفزيوني:"أنا قصتي تكتب ومثال للي مجابش مجموع كويس.. أنا كنت شاطرة جدا وكان متوقع لي هندسة.. حبيت فلما حبيت عكيت في الثانوية العامة ومجبتش مجموع رغم أني كنت بطلع من الأوائل جبت مجموع سيء تقريبا 60%.. واتحايلت على أمي أني أعيد السنة ولكنها رفضت لأن شخصيتها قوية".

وأضافت داليا مصطفى أن والدتها عن طريق الخطأ قدمت لها في قسم التمثيل بفنون مسرحية، موضحة: والدتي سحبت ورق تمثيل بالغلط بدل ورق ديكور.. وبقيت أصرخ وأقول أنا مبعرفش أمثل وقعدت أعيط.

وأشارت داليا مصطفى إلى أنها رسبت في أول سنة، موضحة: أول سنة ما قبلونيش وأنا نازلة قابلت جلال الشرقاوي وقال لي تعالي على المسرح.. واداني دور في دستور يا أسيادنا والدنيا اتفتحت بعدها.. من وأنا في المسرح قبل ما أدخل المعهد ودخلت بطولات عمري ما كنت أتوقعها وأثبت وجودي في حتة مكانتش في بالي.

وأكملت: ربنا دايما بيوفق للأحسن ولو حد جاب مجموع صغير تأكد أن ربنا كاتب لك حاجة أفضل.. وأنا سعيدة ولقيت نفسي دلوقتي ووارد تكون نفسك في حاجة وربنا شايف لك الأفضل، وزملائي كانوا شاطرين جدًا وفي منهم مهندسين بس بقوا موظفين ومبقاش بينا نقطة تلاقي ومبنعرفش نتكلم وأنا حالتي أحسن منهم بكتير.

          
تم نسخ الرابط