رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

كان فاضل على فرحها شهر وجهازها كله اتحرق و اتدمر.. حريق منزل أهل العروس بالكامل في محافظة المنوفية | لايف بصراحة

حرق عفش عروسة بالكامل
حرق عفش عروسة بالكامل

في محافظة المنوفية عفش عروسة أتدمر بالكامل بالكراتين بتاعته، وده منظر يحزن، العروسة كانت مجهزة نفسها، و فرحها بعد شهر. 

تفاصيل الواقعة

قال أحد جيران أهل العروسة صاحبة العفش الذي تم حرقه و إتلافه بالكامل خلال لايف بصراحة: هم ناس طيبين وعلى باب الله ومحترمين مش بيأذوا حد، و أنا كنت بره في الشغل وحد اتصل بيا قاللي في حريق في البيت عندكم، و حد من أهل الخير في المنطقة هنا وقفوا معاهم يساعدوهم، لأن الحريق ناشف في البيت من جوه. 

امتلاء المنور بالغبار و الدخان 

وأكد جار أهل العروسة بأن الغبار والدخان قد ملأ المنور الداخلي للبيت، مضيفًا: عفش العروسة كله أدمر وهدومهم واحتياجتهم اللي في البيت كلها، ومحدش يعرف سبب اللي حصل. 

وتابع: وأهل العروسة طول الليل قاعدين برة البيت من ساعة اللي حصل، وهم كلهم كانوا برة البيت في الشغل، واستضافهم جوز بنتهم عشان يناموا هناك. 

صدمة العروس وحزنها الشديد

ومن المقرر أن عفش العروسة تدمر بشكل كامل، إضافةً إلى أن بيت أهل العروس أصبح رُكامًا من التراب، وقال خطيب العروس، أن تفاصيل الواقعة بدأت حين قال له أحد الشباب خلال وقوفه على السطح عندما رأى دخان يخرج من بيت أهل عروسته، وقال له مستنجدًا به أن بيت أهل العروس يحترق، وذهب هو ليرى خطيبته دينا تصرخ وتبكي لدمار عفشها، وهي تستنجد وتقول: ألحقوني ألحقوني، ثم ذهب هو لينقذها وقام أخوه بقفل عداد الكهرباء، ثم ذهب هو أخيه وتسلقوا الشرفات لينقذوا أهل بيت عروسته، كما أضاف أن الخسائر لنم تقتصر على جهاز العروسة فقط، بل أثاث بيت أهلها و الأجهزة الكهربائية بكاملها مثل؛ ثلاجتهم، وغسالتهم، والبوتجاز، فأصبحت الخسارة مضاعفة

تم نسخ الرابط