رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

ادوه حقنة من غير اختبار حساسية.. أم تكشف تفاصيل صادمة في إصابة ابنها بعاهة مستديمة

الطفل وأمه
الطفل وأمه

قالت والدة الطفل يوسف بكفر الشيخ المصاب بعاهة في قدمه بسبب حقنة خاطئة أ ان نجلها أصيب بدور سخونية فذهبت به إلى مستشفى الحميات فكتبوا له على مجموعة أدوية وحقن وبعد ذلك توجهت إلى المنزل.

وأضافت والدة الطفل يوسف في لايف لموقع بصراحة انها توجهت لصيدلية متواجدة بالقرب من المنزل لصرف الحقن والأدوية ومساعدة الصيدلة قالتلي أنا هديله الحقنة وفي البداية رفضت ولكن الصيدلي قالي متخفيش.


وتابعت تفاجأت بأن مساعدة الصيدلي تضيف محلول الحساسية والمضاد الحيوي والسخونية في حقنة واحدة فاعترضت على ذلك وقولتلها المفروض نعمل اختبار حساسية الأول فردت عليا بدل الاختبار أنا ضفت حقنة الحساسية فيهم.


وتابعت السيدة تاني يوم رحت عن والدتي فلقيت أختي بتقولي ابنك ماله قلتلها أخد حقنة امبارح وتلاقيه بيدلع فرد عليا ابنك في مشكله فرجله فروحنا لدكتور وطلب مني رسم عصب فلما عملناه وشاف الإشاعة قالي عصب ارجل ابنك مهلوك ومقطوع بسبب إن سن إبرة الحقنة وصله.


وتابعت السيدة أنا بعيط على ابني لما بشوف الجهاز في رجله في جلسات العلاج الطبيعي، مشيرة إلى أنها حصلت على حكم ضدهم وعايزيني اتنازل انا نظري ضعف من بكايا على إبني، أنا صرفت على إبني 300 ألف جنيه ومفيش نتيجة.

تم نسخ الرابط