رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

مدحت شلبي: « الكورة في مصر خلطبيطا والكلام ده ميحصلش إلا في دوري بلاليكا»

مدحت شلبي
مدحت شلبي

واصل الإعلامي مدحت شلبي، الهجوم على المسئولين عن الدوري المصري وتنظيم المسابقة،بسبب المؤجلات.

وقال شلبي في تصريحات تليفزيونية ببرنامج “يامساء الأنوار”، عبر قناة “mbc مصر”:” عندي موضوع اخر عن طنط عواطف اللي زعلانه مني جدا، طنط عواطف قلبها حنين وخسايه ومعندهاش مشكله الدوري ميكملش، المهم العواطف تستمر ومعندهاش مشكله مين يروح كونفدراليه المهم العواطف تنتشر”.

وأضاف:” التساؤل الآن الكاف هيرسل يسأل من سيلعب في دوري الابطال والكونفدراليه؟ مين سيشارك؟، طنط عواطف لاترتضي بالطبيعي بل ترتضي بدلق العواطف”.

مدحت شلبي

الكورة خلطبيبة 

وشدد شلبي: “ماتش الاتحاد وسيراميكا هي المباراة الثانيه للفريقين في الدوري، الماتش ده من الدور الثاني ولسه بدري عليه، الدوري لن ينتهي قبل تحديد الفرق المشاركه في إفريقيا وقالوا هنختار على نتائج الدور الأول وهذا ظلم بين”.

وزاد: “الاتحاد السكندري لو كان كسب كنت هتحسبها من الدور الأول، ويشارك في الكونفدرالية هذا لايليق، قالوا إنهم هيحددوا النتائج ويختاروا الأندية على عدد 17 مباراة من الدور الأول وهذا كلام خلطبيطة”.

وتابع: لو حصل إن الاتحاد السكندري لم يتيسر له إنه يلعب ماتش الدور الأول، واتأجل لبعد تحديد الفرق هنعمل إيه ياعواطف؟، الأمور لاتستقيم بهذا الشكل على الإطلاق، فيوتشر عنده ماتشين من الدور الأول ولعب ماتش بالدور الثاني خلطبيطة”.

واستطرد شلبي:” في سنه الزمالك كان لعب أكثر من الأهلي وقال وقتها مش هلعب غير المنافس يلعب مؤجلاته، وعنده حق، إحنا من 3 سنين في هذا الموال وبيتحرق دمنا على الهواء ولامجيب”.

وأستانف:” الحل إن أبله عواطف تتخلى عن العواطف وتبقى أبله صراحة ومساواة وتكافؤ وعدل، ولا تكون أبله عواطف على الإطلاق، الدوري ده بنسبه70٪ مش هيكمل، اللعيبه بتتصاب بسبب تلاحم المواسم، ومستوى منتخبنا بسبب خلطبيطه الكرة المصرية، وهذه الأمور لاتدار إلا في دوري بلاليكا”.

وأختتم: “الحل العدل إنك تحط دوري وعليه سيف لامؤجلات على الإطلاق، لكن حسام حسن بيطلب أسبوعين ماهو شايف مؤجلات، واللي عاوز ياخد أديله يا أبلة عواطف”.

تم نسخ الرابط