رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

بحب يوم وفاتي.. أحمد سعد يثير الجدل: عملت أغنية برثي فيها نفسي لما أموت

أحمد سعد
أحمد سعد

أثار الفنان أحمد سعد الجدل، خلال لقائه مع الإعلامي أنس بوخش ببرنامج «AB talks»، حيث كشف عن العديد من الأسرار الشخصية، وتحدث أيضًا عن يوم وفاته.

أحمد سعد: عملت أغنية برثي فيها نفسي

وقال أحمد سعد: «بحب يوم وفاتي جدا، واليوم ده اللي هتحرر من كل الحاجات اللي ماسكاني، وعملت أغنية برثي نفسي فيها عشان تنزل بعد وفاتي».

وتابع: «عايز أعيش في سلام من جوه ومن برة، وحلمت حلم غريب وأنا عندي 25 سنة وشوفت حاجات غريبة جدا عن نفسي، وصحيت من الحلم ميت من العياط.

أول تعليق من أحمد سعد بعد حصوله على منزل في السعودية

وكان قد علق الفنان أحمد سعد، على حصولة على الإقامة السعودية،ووصفها بأنها سلسلة عطاءات كبيرة كونه مطرب مصري عربي.

وقال الفنان أحمد سعد عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي تبادل الصور والفيديوهات الانستجرام،:«أيوة أنا أحترم المملكة وأحب شعبها وأقدر المجهود الكبير لدعم الفنون والثقافة، أنا في بيتي بالرياض واحد من سلسلة عطاءات المملكة لشخص ميزته أنه مطرب مصري عربي،أيوة الناس دي مشروعها عظيم لأنهم فهموا قيمه الفن والمواهب في جميع المجالات».

وتابع:«شكرا  كمصري وشكرا كفنان، السعودية بتكسر كل الحواجز بين العرب وبتنجح في قيادة نهضة ثقافية فنية وبتحافظ على الفن المصري في قلوب ووجدان العرب في كل شارع وزقاق وبيت،لازم نفرح إن مواطن سعودي يقول عندنا أم كلثوم وعبد الحليم، زي ما بيقول عندنا محمد عبده و طلال مداح، بيقولوا ( عندنا ) وبينسى جنسيته وبلده ولونه لأن مع الفن تصغر كل الحاجات والاختلافات، ويكبر الانسان بموهبته كأنه ببلده، رينا يحفظكم ويقدركم علي اللي جاي».

تم نسخ الرابط