رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

على قدوره

اعتزال على قدورة مطرب المهرجنات الغناء: معايا صفر وهبدأ من جديد

على قدورة مطرب المهرجنات
على قدورة مطرب المهرجنات

لقى اعتزال على قدورة مطرب المهرجنات للغناء تفاعلا كبيرًا عبر وسائل التواصل الاجتماعي اليوم الجمعة، بعدما أعلن اعتزاله الغناء، مؤكدًا أنه سيتجه لكسب الرزق من خلال مصدر آخر. 

اعتزال على قدورة مطرب المهرجنات

وقال قدورة عبر حسابه الرسمي بـ فيسبوك، خلال نشره صورة له أثناء أدائه للعمرة: السلام عليكم في يوم جمعة مبارك أنا علي عبد القادر السيد، الشهير بـ علي قدورة كنت مغني قبل النهاردة في حاجة حصلتلي مش عارف إيه هي بس الحاجة دي هي اللي بتخليني اتكلم دلوقتي، أنا بريء من كل عمل أو مزيكا عملتها في حياتي وبعلن اعتزالي عن مجال الأغاني لحد ما يفتكرني ربنا.

وتابع قدورة: "يارب سامحني عن أي حاجة أنا عملتها في حياتي أو أي حاجة صدرت مني ويارب قربني ليك وافتحلي باب رزق يرضيك ومفيهاش حاجة لو بدأت من جديد في أي شغل بالحلال وأي فلوس معايا أنا هسيبها بالرضى لأهلي ومش عارف هيبقي الصح إيه وهبقي لا امتلك إلا "صفر" وربنا يثبتني في الطريق ده ومش هطول عليكم بس دي نيتي وربنا كريم و كبير وغفور رحيم".

أعمال علي قدورة

 وحصل علي قدورة، مطرب المهرجانات الذي قدم عروضا في عدد من المهرجانات بمشاركة حمو بيكا، على عضوية نقابة المهن الموسيقية عام 2021 في وقت أزمة النقابة مع مطربي المهرجانات.

يذكر أن أشهر المهرجانات التي شارك علي قدورة في غنائها هي "مبقاش في خير في الناس"، "مهرجان ملكة جمال"، "اللي يجي يجي"، "مصنع أندال"، "عين الأعدء مش تغمض".

تم نسخ الرابط