رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

بحضور الأهل والأصدقاء.. الإعلامي عمرو أديب يحتفل بخطوبة نجله خالد

حفل خطوبة نجل عمرو أديب
حفل خطوبة نجل عمرو أديب

احتفل الإعلامي عمرو أديب وزوجته الإعلامية لميس الحديدي بخطوبة نجله خالد، في حضور العديد من الأصدقاء والأقارب.

وجاء حفل خطوبة خالد في الإجازة الصيفية لكلًا من والده عمرو أديب وزوجته لميس الحديدي بإحدى القاعات المُطلة على النيل.

خطوبة نجل عمرو أديب
خطوبة نجل عمرو أديب
خطوبة نجل عمرو أديب
خطوبة نجل عمرو أديب
خطوبة نجل عمرو أديب

وقف برنامج عمرو أديب

في وقت سابق كان قد أعلن الإعلامي عمرو أديب، توقف برنامجه “الحكاية” المذاع علي قناة “mbc مصر”، بدءًا من 1 أغسطس المقبل ولمدة شهر.

ولفت عمرو أديب:"بقالي 25 سنة شغال في الإعلام وأي محطة بشتغل فيها بحط بند في العقد إني أخد إجازة في السنة 1 أغسطس وده شرط في العقد".

وتابع:"انا السنة دي زي الـ25 سنة اللي فاتت هطلع إجازة علشان محدش يقول من الجماعة اللي انتوا عارفينهم عمرو أديب هرب ومش عارف ايه، لو ليا عمر هرجع لحضراتكم تاني، ولو فيه أي حاجة هقطع الإجازة وارجع تاني.

وأكمل: "مش هرجع للشاشة إلا إذا بلدي مش عايزاني أو المحطة مش عايزاني وقتها خلاص هروح البحر بقى بس، انما لحد دلوقتي البلد شايفاني مقبول والقناة شايفاني كويس".

وقف برنامج لميس الحديدي

أعلنت الإعلامية لميس الحديدي، أن حلقة اليوم من برنامجها "كلمة أخيرة" هي آخر حلقات الموسم الحالي، قائلة: "النهارده مش نهاية الأسبوع فقط ولكنها حلقة نهاية الموسم لأنه حان وقت الإجازة، وهي الإجازة السنوية لنا في شهر أغسطس من كل عام".


أزمة الكهرياء

وكانت قد علقت الإعلامية لميس الحديدي على أول أيام تطبيق جدول ومواعيد قطع الكهرباء لتخفيف الأحمال، قائلة: " مواعيد تخفيف الأحمال وفقاً للجداول المعلنة لم يتم الإلتزام بها في المناطق وبعض المحافظات سواء في التوقيتات أو مدد القطع.

وأضافت لميس الحديدي عبر برنامجها "كلمة أخيرة" الذي تقدمه على شاشة ON مساء اليوم: " "أول أيام تطبيق جدول تخفيف الأحمال الذي أعلنته لجنة إدارة أزمة الكهرباء كان الشغل الشاغل للمصريين منذ الأمس و كل المصريين كانوا ظابطين الساعة ومنظمين حياتهم على المواعيد المطبقة".

قطع الكهرباء

وتابع: “التزموا بالجدول نحب كل حاجة بنظام بما فيها قطع الكهرباء وأن يتم الالتزام بالمواعيد والمدد ماينفعش أسوان كل أربع ساعات تقطع عليها الكهرباء ساعة وهي منطقة شديدة الحرارة”.


استطردت لميس الحديدي: " المصريين بيظبطوا مواعيدهم على قطع الكهرباء ماينفعش حد يسيب بيته وقت الانقطاع ينزل على القهوة ويرجع البيت تروح قاطعة في معاد أخر المصريين هيعلقوا الجدول على الثلاجة ... كمان بعض المصريين لم يهتموا بمواعيد الانقطاع وقالولي الجدول خطه صغير ومش شايفينه."

تم نسخ الرابط