رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

سماح أنور: الشعب بيكره الفنانين وبيشتمهم وبيبصلهم بصة دنيئة

سماح أنور
سماح أنور

أعربت الفنانة سماح أنور عن استيائها وغضبها الشديد، من بعض أصحاب العقارات، الذين يرفضون وضع اللافتات التابعة لمبادرة عاش هنا، التي توضع عند منازل الفنانين الراحلين، تكريما لذكراهم، كما روت موقفا مشابها حدث لوالديها والفنانة شادية.

وقالت سماح أنور خلال بث مباشر لها عبر حسابها بموقع فيس بوك: الشعب بيكره الفنانين وبيشتمهم وبيبصلهم بصة دنيئة، وده مش بيهم الفنان لأنه بيبدع عشان يتبسط ويبسط الناس واللي مش سعيد بيهم يولع، إحنا كفنانين مش بنعمل الفن عشانك، إحنا بنعمله عشاننا إحنا وعشان خاطر موهبتنا اللي ربنا خلقنا بيها.

وتابعت سماح أنور، مناشدة وزارة الثقافة استكمال عملها بنشر هذه المبادرة واستمرارها، قائلة: مهما الدولة عملت في البلد عشان ترتقي بيها مش هتعرف طول ما في ناس مش عايزين حاجة حلوة تحصل في البلد، وأنا بالنيابة عن أولاد الفنانين الراحلين برجو وزارة الثقافة تكمل في مبادرة عاش هنا، ولو جمهوري وقف ضدي مش عايزة جمهور.

مسلسل الصندوق

تحتفل ريم بيوم ميلادها، وتصلها هدية وهي صندوق بداخله محتويات غريبة وغير مفهومة ورسائل تطلب إنقاذ شخص قبل مقتله. يدفع الفضول الأصدقاء الثلاثة يوسف وريم وياسين للبحث وكشف غموض هذا الصندوق، لتتوالى الأحداث في إطار من التشويق والغموض.

والمسلسل من بطولة أحمد داش، هدي المفتي، سماح أنور، ريهام عبد الغفور، علي قاسم، وإخراج مروان عبد المنعم، وتأليف مصطفى صقر.

تم نسخ الرابط