رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

يوسف الشريف ملوش في الفن.. نهى العمروسي عن السينما النظيفة: «ازاي نمثل من غير أحضان!»

يوسف الشريف
يوسف الشريف

حالة من الجدل شهدتها مواقع التواصل الاجتماعي بسبب تصريحات الفنانة نهىالعمروسي عن الفنان يوسف الشريف وفكرة رفضه للتلامس وتحدثت نهي العمروسي عن موقف يوسف الشريفلرفضه التلامس في الأعمال الفنية الخاصة به، وقالت في تصريحات تلفيزيونية: « أنا بشوف الناس دي مش محترفين، وميفنعش أدخل على أبويا وأنا راجعة من السفر ومايحضنيش اللي بيمثل دوري أبويا» .

نهي العمروسي
نهي العمروسي

وأضافت نهى العمروسي في تعليقها على موقف يوسف الشريف قائلة: «ماينفعش أكون قاعدة في البيت بالحجاب، المحجبين مش بيقعدوا في البيت بالحجاب، ماينفعش واحدة بتعمل دور أختي في مشهد ماحضنهاش مينفعش احنا بنمثل» .

يوسف الشريف

أستكملت نهي العمروسي حديثها عن يوسف الشريف : «يوسف الشريف بيرفض التلامس، هو حر وأنا لازم احترمه بس أنا حره أقول لا أنه مش محترف وده مش فن، ماينفعش أنت تحطلي شروط وأنت شايف أن ده حرام متلعبهاش خالص، لكن أنت راضي إنك تشتغل الشغلانة دي تشتغلها بمصداقية أو تشوف شغلانة تانية» .

وقال الفنان يوسف الشريف في وقت سابق عن التلامس في تصريحات تلفزيونية له، إنه وضع شروط على المشاهد الساخنة أو مشاهد القبلات منذ حوالي أكثر من 10 سنوات، وقرر إن يكون الاتفاق مكتوب في العقد.

وأن هذا الاتفاق يقوم به منذ مشاركته في بطولة فيلم هي فوضي، وقال إنه فخور وسعيد بمشاركته في الفيلم، رغم معارضة والديه لبعض المشاهد قائلين إنها لا تناسبه .

اقرأ أيضًا:

إلهام شاهين لـ «بصراحة»: اللي عايز يشوف فن يتفرج عليا ومش هرد على يوسف الشريف

محمد أنور: ارفض أدوار التلامس والأحضان وادعم تصريحات يوسف الشريف

تم نسخ الرابط