رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

استغاثات متداولة من عمال النادي الأهلي ضد الخطيب ومجلس إدارته

محمود الخطيب
محمود الخطيب

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي، استغاثات لأعضاء وموظفين وعمال بالنادي الأهلي يتظلمون من الأوضاع الداخلية بالنادي ويُحمّلون الكابتن محمود الخطيب ومجلس الإدارة المسئولية الكاملة عن تراكم المشاكل الداخلية ووقائع الظلم التي يتعرض لها عدد كبير من الموظفين

وفيما يلي رصد لأهم الشكاوى والاستغاثات المتداولة على مواقع التواصل الاجتماعي ضد الكابتن محمود الخطيب ومجلس إدارته.

وهاجم أحد رواد مواقع التواصل، في منشور على موقع التواصل الاجتماعي“فيسبوك”، قائلاً: “عمال النادي الأهلي مظلومين.. والكابتن محمود الخطيب (بيبو)ظلمهم مفيش الزيادة اللي حضرتك فرضتها من شهر 7 الليفات.. الموظفين بيقبضوا2000 جنيه.. دول يعملوا ايهفي الغلاء اللياحنا فيه النادي الأهلي “نادي القرن” بيدمر”.

قد تكون صورة ‏نص‏

وأضاف في منشوره: “لما مدير ياخد 35 ألف جنيه والكابتن الخطيب ينزلهزيادة50%.. العمال يعملو ايه ومنزل تحذير أن أي حد هينزل حاجةهيمشي من النادي.. فين نقابة العاملين.. فين الجمعية العموميةمن فضلكم أنقذونا.. العمالة الليفي النادي بتنهار ومحدش بيحس بينا.. المديرين من غير العمال ولا حاجةاحنا اللي تعبانين وشيلين النادي علىكتفنا”.

قد تكون صورة ‏نص‏

استغاثات متداولة من عمال النادي الأهلي ضد الخطيب ومجلس إدارته

وأشار في منشوره: “رئيس نادي الزمالك بيدور علىحق العمال مش المديرين الليقاعدين على الكراسي وبينزلوا براحتهم واحنا اللي بننزل من الفجر.. ارحمونا وحسوا بينا يا كابتن أنت أوقات كتير بتبقىبين أيد ربنا اتقي ربنا في العمال اللي حقهم مهدوروضايع.. والجامع الليعايز تبنيه من مرتبات العاملين.. اتقي الله وأدي العمال حقهم وخاف من يوم هتقف فيه هتقف بين أيدي ربنا ويسألك عن الناس الليبتقول حسبي الله ونعم الوكيل فيك دي”.

قد تكون صورة ‏نص‏

تم نسخ الرابط