رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

بعد اعتذارها عن فيلم " تاج".. المخرجة سارة وفيق تكشف سبب انسحاب مي عمر من العمل

تامر حسني ومي عمر
تامر حسني ومي عمر

كشفت المخرجة سارة وفيق، عن تفاصيل انسحاب الفنانة مي عمر واعتذارها عن بطولة فيلم " تاج ".

وكتبت سارة وفيق، من خلال حسابها الرسمي على فيسبوك: "ردًا على عناوين بعض الصحافة اللي تستخدم مصطلحات غلط عن قصد أو غير قصد واجب عليا التوضيح وطبعاً شكراً لكل الصحافة المحترمة اللي بتسعي في نقل الحقيقة وبتتواصل مع الأفراد المعنية للتأكد من صحة الخبر".

سارة وفيق: مفيش حد يقدر يعتذر عن فيلم تامر حسني

وتابعت سارة: "مفيش فنانة اعتذرت عن فيلم تاج لان بالعقل كل اللي تم ترشيحهم يتمنوا فرصة العمل مع اهم نجم عربي بالإضافة الى أن محدش في النجمات كتب كده عنده، المهم الحقيقة اللي بتتكتب في العلن بمنتهى الشجاعة، كلهم نجمات محترمات بينما في ظروف خاصه أدت إلى اتفاق النجوم على أعمال تجمعهم لاحقاً".

وأضافت المخرجة سارة: "فيلم النجم تامر حسني معروف كل عام انه الفيلم العربي الوحيد الذي يتم توزيعه عالمياً والحمدالله وهذا الفيلم تحديداً له مواصفات خاصه كونه اول مره يتنفذ في مصر و الوطن العربي فا بالتأكيد هو فرصه عظيمه وأضافه كبيره لتاريخ كل من يعمل بالصناعة في أي مجال".

سارة وفيق: عندنا شروط معينة للفنانين لدى الفيلم

واختتمت منشورها: "التأكيد أنا كمخرجه و شركة سينرچي و TH production و sky limit و النجم أكيد هيكون عندنا شروط معينه و طريقه معينه في اختيار جميع الأبطال وطاقم العمل كله و حين عدم توافرها أكيد مش هنشتغل، فقط هنشتغل مع اللي المواصفات تنطبق عليه و ده شيء طبيعي في الصناعة بشكل عام و لا يقلل من أي احد بالإضافة إلى أن جميعنا أصحاب و حبايب و نحترم بعض كامل الاحترام معلش طولت عليكم شكراً جزيلاً”.

تم نسخ الرابط