رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

« ده مستنقع مش دراما».. الإعلامية دعاء فاروق تهـ ـاجم صناع مسلسل أزمة منتصف العمر

دعاء فاروق
دعاء فاروق

هاجمت الإعلامية دعاء فاروق من جديد صناع مسلسل أزمة منتصف العمر، وذلك من خلال فيديو نشرته عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”.

وهاجمت من خلاله فكرة المسلسل وأبطاله، فتحدثت قائلة:”«أزمة مستنقع منتصف العمر، ايه اللى جاب العمر يولاد في الموضوع ،ايه علاقته بمنتصف العمر، بتدخلوا العمر في الموضوع ليه احنا اشتكينا ليكوا، حد قالكم أن احنا متضايقين من حاجة، إيه ياجماعة احنا دخلنا مستنقع اتوحلنا مش عارفين نخرج».

دعاء فاروق تهاجم مسلسل أزمة منتصف العمر

وأضافت :«أنا عايزه المؤلف هو مين المؤلف، في حاجة حبيبي انت صغير صح؟ قول يابني في ايه مضايقك، ليه أنا هاتولي المؤلف محتاجة اتكلم معاه ،هو احنا بس اتعودنا أن الدنيا فيها خير وشر وفيها يمين وشمال، بس الدنيا مش شمال وشر بس ،في ناس لازم يبقوا كويسين طيب في الأحداث، أشوف ناس في خط درامى طبيعي شبهنا مش لاقيه مش معقول كل الناس كده».

واستكملتحديثها للمؤلف قائلة :«انت شكلك صغير عشان كده مش فاهم دماغ الستات ،مين دى اللى هتسيب بيتها لوحدها صاحبة بنتها وتمشي كده وازاي استحالة يحصل وتسيب كمان الشغالة تخدم ضرتها، لا انت خيالك واسع اوي اوي».

قصة مسلسل أزمة منتصف العمر

تدور قصة مسلسل أزمة منتصف العمر حول «فيروز» ريهام عبدالغفور التي تزوجت في سن صغيرة من رجل يكبرها في العمر كثيرا، تعاني من معاملته القاسية وإهماله لها، في نفس الوقت تتزوج «مريم» ــ رنا رئيس ــ ابنتهما من «عمر» كريم فهمي ــ الذي يكبرها في العمر ويلاحظ «عمر» معاملة «مريم» ووالدها السيئة لـ«فيروز» ويتقرب منها ويقع في حبها.

تم نسخ الرابط