رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

عايزين فلوس على الكلام ده.. ماكدونالدز تستغل جدل «أزمة منتصف العمر» في التروج للمبيعات

شارك الملف الرسمي لـ مجموعةماكدونالدز، عبر موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك بوستر يحمل اسم “أزمة منتصف الليل”، وذلك في ترويج لزيادة المبيعات الخاصة بهم.

وتداول الإعلان فريق عمل المسلسل، وعلق المخرج كريم العدل:طيب احنا عايزين فلوس عالكلام ده يا جماعة.

كريم العدل يرد على منتقدي أزمة منتصف العمر

من جانبه كان قد رد المخرج كريم العدل على الإنتقادات التي وجهت له مؤخرًا بسبب مسلسل “أزمة منتصف العمر”، واتهام العديد من رواد السوشيال ميديا بأن العمل يناقش قضية الزنا، ويحاول أن يجعلها منتشرة.

وقال كريم العدل في تصريح خاص لـ”بصراحة”:مش من حق أي حد يعجبه العمل أو ميعجبوش، ده الفن والدراما والمعروف إنه أزواق، معنديش رد أقوله للي بينتقدوا كل واحد حر في رأيه.

رد كريم العدل

وأضاف:العمل بيناقش قضية الزنا وهي قضية موجودة بالفعل، وأنا في الآخر لما بتجيب أي قضية بتتناقش فيها وبتشوف الناس اللي عملوا القضية دي بيوصلوا لأيه، زي ما تجيب قضية عن حرامي وفي الآخر يتسجن، فأنت بتوصله هو وصل لإيه.

وواصل:لو حضرتك سمعت الفيلم وعايز تعمل زنا، دي مشكلتك مش مشكلتي، أنا مش شغلتي إني أطرح الحلول أنا بطرح مشكلة، والمشاكل دي ممكن تعمل أي، وبالتالي المشكلة بتاعتنا أن الناس دي غلطة غلطة واحدة هما نفسهم لحد اللحظة دي، بيندموا، وكل يوم بيعدي أسوأ من الأول، العقاب ممكن يكون عقاب القدر على اللي هما عملوه.

تم نسخ الرابط