رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

يسرا: علاء ولي الدين توقع خبر وفاته قبل أيام قليلة من رحيله

علاء ولي الدين
علاء ولي الدين

تحدثت الفنانة يسرا عن ذكرى حزينة لها مع الفنان الراحل علاء ولي الدين، تزامنًا مع ذكرى وفاته، مشيرة إلى أنه كان نقي القلب وتنبأ بخبر وفاته قبل أيام قليلة من رحيله.

وقالت يسرا خلال مداخلة هاتفية ببرنامج “مساء dmc”: علاء لما اشترى بيت جديد وكلنا جبنا له هدايا قال لي يا سيفا أنا مش هلحق أخش البيت دا،قلت له يا شيخ متقولش كده بعد الشر، وفعلا عمره ما دخل البيت كأنه كان عارف". وتابعت: هو كان تعبان بس مكنش عامل للتعب دا حساب.

وأضافت:علاء ولي الدين كان بيعشق الشغلانة ومش مصدقين أن فات 20 سنة على وفاته، أنا مقدرتش أدخل المسرح بعد وفاته لحد النهاردة مع أني كنت بجري عشان أشوفهم وأقعد معاهم".

وواصلت: أنا كنت أعرف والده ومامته، هو كان بالنسبة ليا أخويا الصغير، لما توفي اتصدمت، أنا كنت بفضفض دايما معاه، وفي مرة قالي إنه متخانق مع مامته، وأنا صالحتهم، فرحته كانت زي الطفل الصغير.

الجزء الثاني من فيلم الناظر

في وقت سابق كان قد كشفمعتز شقيقالفنان الراحل علاء ولي الدين عن رأيه في تقديم الجزء الثاني من العمل، بعد الجدل المتداول على السوشيال ميديا عن العمل.

وقال معتز لـ”بصراحة”:لا أمانع من تقديم الجزء الثاني من فيلم "الناظر"، أنا في السعودية وسمعت عن أن في تقديم للجزء الثاني من العمل وبتمنى التوفيق ليهم.

تم نسخ الرابط