رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

القاتل حضر الخطوبة.. تصريحات مثيرة لخطيب فتاة بورسعيد: هفضل مستمسك بيها وأبوها كان رافضني في الأول وهي أصرت عليّا 

فتاة بورسعيد
فتاة بورسعيد

قالمحمد القطان، خطيب الفتاة المتهمة بقتل والدتها بمحافظة بورسعيد، إنه لا يستطيع تصديق ما يقال عن خطيبته، مؤكدًا أنه لن يتخلى عنها ووالدتها تأتي له في الأحلام وتؤكد على مساعدته لها.

وأضاف في فيديو بث مباشر لـ «بصراحة»: «علاقتي بنورهان كان فيها رقابة قوية جدًا من الأهل.. وكانت أول علاقة ليها وأول شاب في حياتها.. مكانتش مدردحة زي ما الناس بتقول ولو كانت ناوية تقـ ـتلني مكانتش وافقت على الخطوبة من الأول ».

واستكمل: «فرق السن بيني وبين نورهان مش كبير هما 10 سنين بس.. وأبوها كان رافضني في الأول وهي أصرت عليّا واختارتني عشان قادر على تقويم سلوكها وبخاف عليها أكتر من نفسي،كانت بحذرني لما بنهزر في البلكونة وبتشاور على البلكونة بتاعته عشان خايفة منه ليقتلني..وحصل مرة مشادة بيني وبين والدتها وقفت لي وقالت لي مليش إلا ماما وبابا».

وتابع: «أخوات نورهان متربين على المداومة على الصلاة في المسجد.. وعمري ما سمعت منها لفظ خارج.. وبيئة التربية كانت صالح،اتصدمت لما عرفت نورهان متهمة بقتل أمها وكل الشواهد بتأكد أنها مظلوم، وبرجح أنه يكون اغتصب نورهان وهي كانت خايفة منه».

وأوضح: «نورهان ضحية الشيطان حسين.. وضحية الخوف من أهلها،لسة بعمل بوصية والدة خطيبتي ومش قادر اتجاوز الأزمة واتخلى عنه،كنت في بيت نورهان قبل الجريمة بنتفق على تجهيزات الفر».

تم نسخ الرابط