رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

سمية الألفي: تعافيت من السرطان بشكل كامل ولن أشارك في أعمال فنية جديدة

الفنانة سمية الالفي
الفنانة سمية الالفي

كشفت الفنانة سمية الألفي، تعافيها بشكلا كامل من مرض السرطان، ونفت ما تردد حول عودة المرض اللعين لها مرة أخري، ووأكدت أنها لن تخوض أي أعمال فنية أو ستظهر علي الشاشة الصغيرة".

الشفاء من السرطان

وأضافت «الألفي» في مداخلة هاتفية ببرنامج «مساء دي إم سي» الذي تقدمه الإعلامية إيمان الحصري بقناة DMC، : "أنا كويسة وبتابع بعد الشفاء من السرطان وأتمنى ميرجعش ليا تاني.. وبشكر كل الناس اللى عايزة تطمئن على ولكن مكنتش عايزاهم ينزعجوا من الأخبار اللى مش حقيقية عني.. ولم أعلن قبل ذلك تفاصيل مرضي أو علاجي او ما أمر به".

وأضافت سمية الألفي: "أنا مندهشة جدا من اللى حاصل النهاردة وقلت للناس أنا كويسة ولا صحة لمصدر الشائعات عن مرضي، ولكن أنا بتابع بعد الشفاء من السرطان والمتابعة كل شهر وربنا كريم.

أصعب سنة فى حياتي

وتابعت:"أصعب سنة مرت علي سمية الألفي خلال مرضي.. ولكن أنا مريت بسنة صعبة في 2022 خلال إصابتي بالسرطان وأتمنى محدش يمر بيها وأتمنى لكل الناس السلامة، والسرطان مرض صعب اوي والتعافي منه اصعب والعلاج بتاعه اصعب واصعب، ومرت على سنة من اثقل السنوات علي عمري بس الحمد لله ربنا كبير ووقوف احمد وعمر جنبي واصدقائي وزملائي وزميلاتي والناس كلها والدعم اللى شوفته من كل اقاربي وعائلتي دعمني وأثر جدا في الشفاء من المرض".

تم نسخ الرابط