رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

نهاد أبو القمصان: ياسمين عز متعرفش ستات في حياتها.. وهتقابل محاميات في المحكمة قريب

نشرت المحامية نهاد أبو القمصان، فيديو جديد لها عبر صفحتها على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك».

وعلقت خلال الفيديو على تصريحات الإعلامية ياسمين عز بشأن المحامي وموظف البنك، قائلة: «من الواضح أن ياسمين عز متعرفش ستات في حياتها.. بس بوعدها أنها هتقابل الستات المحاميات في المحكمة قريب».

تصريحات نهاد أبو القمصان:

وأضافت: «يا بخت اللي يتجوز محامية،قوية بس حنينة،ومبتنساش الإهانة..الستات المصرية جبارة.. وضربوا شجرة الدر لما جت على حق واحدة ست تانية.. مفيش حد بيجي على الست المصرية وبيكسب أبدًا».

وأرجعت سبب ارتفاع حالات الطلاق في مصر إلى التوقعات التي تتكون في وعي الزوجين، قائلة: «الزوجين بيبقوا داخلين الجوازة مفكرين أن مش هيحصل بينهم مشاكل، وهيضربوا بعض بالمخدات، وبتحصل الصدمة أن كل دا مش بيحصل».

تصريحات ياسمين عز:

كانتوجهت الإعلامية ياسمين عز، رسالة إلى زوجات المحاميين، وذلك أثناء الحلقة الجديدة من برنامجها.

وقالت خلال تقديمها برنامج «كلام الناس»، المذاع عبر فضائية «إم بي سي مصر»،إن زوجات المحاميين يجب عليهن أن يفتخروا بأزواجهم، مضيفة: «أنتي متجوزة راجل من طراز خاص.. أكيد مامتك كانت بتدعيلك والسما مفتوحة عشان تتجوزي محامي.. هو خط دفاعك الأول».

تصريحات ياسمين عز:

وتابعت: «على الرغم من المعارك اللي بيخوضها برة البيت بيرجعلك مبتسم..دا بيصرف على الموكلين فمش هينسى طلب طلبتيه منه أبدًا ولازم يجيبهولك».

واستكملت: «بلاش الاستشارات المجانية وتسألي جوزك في استشارة مجانية لصاحبك ببلاش، صاحبتك تروح له المكتب تدفعله سعر الاستشارة..حطيه على رأسك».

تم نسخ الرابط