رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

ياسمين عز لزوجات موظفي البنوك: يا هناكي بيه.. متجوزة موديل وريحة برفانه جايبة آخر الشارع

ياسمين عز
ياسمين عز

وجهت الإعلامية ياسمين عز رسالة إلى زوجات موظفي البنوك، وذلك عبر حلقة اليوم من برنامجها.

وقالت خلال تقديمها برنامج «كلام الناس»، المذاع عبر فضائية «إم بي سي مصر»، اليوم الأحد، إن موظفي البنوك يأتمن معه على الحياة، مضيفة: «قاعدة اللي متجوزة موظف بنك دايما بتتحسد عليه بيكونوا على الفرازة كل يوم وهو نازل شغله هتحسي انك متجوزة موديل بيشف ويرف وريحة البرفان بتاعته جايبة أخر الشارع، وليكي حق تغيري عليه من أناقته ولابقته، وضوافره معمولة بادكير رباني».

تصريحات ياسمين عز:

وأضافت: «مش أي حد بيشتغل في بنك بسهولة بيتعملهم بدل الانترفيو 10 انتي ضامنة انك متجوزة واحد يعرف يتعامل مع الضغوط وثباته الانفعالي أكتر من ياسمين عز».

وتابعت: «مابالك مراته لما تطلب منه في البيت حاجة ياسعدك يا هناكي ده غير انه ممكن يكون عارف انتي عايزة اي من قبل ما يقول غير انه بيكون أمين عليكي وعمره ما يطمع في اللي في ايدك أبدا».

إحالة ياسمين عز للتحقيق:

كان أصدر طارق سعدة، نقيبالإعلاميين في بيان رسمي، قراراً بإحالة ياسمين عز مقدمة برنامج كلام الناس بقناةmbcمصر، للتحقيق معها فيما هو منسوب إليها من مخالفات مهنية وقانونية.

وقال نقيب الإعلاميين القرار جاء بناء على توصيات المرصد الإعلامي التابع للنقابة بالإضافة إلى الشكاوى العديدة التي وردت إلى النقابة من جهات كثيرة.

تم نسخ الرابط