رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

خبيرة فلك عن سعر العملات: في أحداث عالمية هتحصل في النص التاني من السنة هتقلب الموازين 

الدولار
الدولار

علقترحاب منيعم، خبيرة علم الفلك، على أخبار ارتفاع أسعار العملات والذهب، وذلك عبر صفحتها الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي «تويتر»، متوقعة حدوث أحداث عالمية تغير الوضع العام في النص الثاني من العام.

وأضافت خلال تغريدة لها: «المشتري بجلالة قدره،هيدخل من شهر مايو ولمدة سنة برج الثور، يبقي التغييرات هيكون شكلها ايه؟ خاصة أن في زوايا فلكية بتدلل علي أحداث عالمية ممكن تسبب زيادات مفاجئة وغير متوقعة في النص التاني من السنة».

https://twitter.com/rehabmeeniem/status/1613500599739219968?s=20&t=BxNazzwH5yCClvWqvCW2ew

توقعات بالزيادة خلال مايو:

واستكملت: «انصحكم أن اللي عنده حاجة غالية دهب أو غيره ومستعجل عايز يبيعها يستني للنص التاني من السنة، واللي عايز يشتري حاجة غالية يشتريها بعد يوم 18 يناير ومياجلهاش لبعد كده.. الصيف السنة دي هيكون حار جدااااااا وأنا هنا مش بتكلم عن الجو».

خبيرة فلك تعلق علىبلاغ ضد ياسمين عز:

كانت علقت رحاب منيعم، خبيرة علم الفلك، على أخبار تقديم بلاغ للمجلس القومي للمرأة ضد الإعلامية ياسمين عز، بعد حرب التصريحات التي دارت يوم الثلاثاء بينها وبين الدكتورة مايا مرسي، رئيس المجلس القومي للمرأة.

وقالت رحاب منيعم: «تراجع المريخ هينتهي يوم 13 يناير وعايزة اقولكم هتشوفوا كم قضايا تشهير وتطاول وسب وقذف علي الناس اللي كانت طالقة لسانها الفترة اللي فاتت».

تم نسخ الرابط