رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

« ملقتيش مكان غير الحرم».. رواد مواقع التواصل الاجتماعي تهاجم هلا رشدي بسبب فيديو التيك توك في الحرم

نشرت الفنانة علا رشدي الجمهور فيديو طريف لها مع نجلها على تطبيق تيك توك، ظهر خلاله من أمام الكعبة داخل الحرم المكي، ما جعلها عرضه للانتقادات والهجوم.

وعلقت هلا رشدي على الفيديو قائلة: حبيبي يا معز، قعد ساعات طويلةوما اشتكاش وكان بينزل كل يوم يصلي كل الصلوات، ويسمع القرآن والذكر ، قولت اتصور معاه كام صوره، وألعب معاه شوية، وتخيلت ساعتها سيدنا النبي، وهوه بيلاعب أحفاده الحسن والحسين وهمه بينطوا على ظهره وهو ساجد وما كانش يرفع رأسه من السجود، إلا لما يخلصوا لعب، اللهم صل وسلم عليك يا حبيبي يا رسول الله، تم بحمد الله توثيق ذكرى السعادة والطمأنينة في حضن الحرم.

ووجه عدد كبير من الجمهور انتقد لفيديو هلا رشدي، فجاءت تعليقاتهم: ملقتيش مكان غير الحرم تعملي فيه الهبل ده، مفيش تقوى خالص، احترام الكعبه وهيبيتها فين دا حتي اسمه بيت الله الحرام، تيك توك ف الحرم ؟ البني ادم بيروح هناك ينسي نفسه ويفرغ مخه لرب العالمين وبندعي يتقبل مننا ! انتي بتعملي اي، مش مكان تيك توك ده يا شيخه اتقي الله واعرفي قيمة المكان ده بدل ما تحمدي ربنا انه انعم عليكي بزيارة المكان ده، ازاي كده! وازاي اغنيه تحطيها على الكعبه! خلاص ضاقت بيكي الدنيا مفيش احترام للمكان !

بداية عام جديد

وكانت قد بدأت هلا رشدي عامها الجديد بأداء مناسك العمرة، وعلقت عليها قائلة: بداية جديدة مع سنه جديده هتبقى بإذن المولى خفيفة، طيبه، مليانه خير وفرج وسعادة، دعيتلكم ربنا يجبر فيها بخاطر كل مكسور.. ويقرب منه كل بعيد، ويرضى عنكم و يرضيكم و يوسع أرزاقكم من حيث لا تحتسبوا و يبدل أحوالكم إلى أحسن حال ويحقق أحلامكم.. فاللهم تقبل.

يذكر، أن أخر أعمال المطربة هلا رشدي، مشاركتها في مسلسل مكتوب عليا، إلى جانب كلا من النجوم أكرم حسني وأيتن عامر، وهنادي مهنا، والتي دارت قصته حول جلجل “أكرم حسني”، الذي يستيقظ صباحا فيجد كلمات على جبينه لا يراها إلى هو، ومن هنا تبدأ احداث العمل.

تم نسخ الرابط