رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

البرنس يهدم مطعمه في إمبابة لتوسعة شارع طلعت حرب

البرنس
البرنس

أعلنت الصفحة الرسمية لـ مطعم البرنس، عبر انستاجرام، هدم المقر الحالي في منطقة إمبابة تمهيدًا لنقله إلى مدينة الشيخ زايد وفقاً لما صرح به قبلًا اناصر البرنس مدير المطعم ومالكه.

وعلق ناصر البرنس، عبر المقطع المنشور على الصفحة الرسمية لمطعمكبدة البرنسعلى موقع انستجرام قائلا: دعمكم الكبير اللي شوفناه وحبكم لينا هو ده المكسب والنجاح الحقيقي بالنسبالنا،واللي عشانه قررنا نبذل أقصي مجهود عشان نرجعلكم في أقرب وقت وبأفضل صورة تليق بيكم وبحبكم لمطعم البرنس.

وقال البرنس خلال مقطع الفيديو:دعمكم الكبير اللي شفناه وحبكم لينا هو ده المكسب والنجاح الحقيقي بالنسبالنا واللي عشانه قررنا نبذل اقصي مجهود عشان نرجعلكم في اقرب وقت وبافضل صوره تليق بيكم وبحبكم لمطعم البرنس وكلنا ثقه ان ربنا دايما بيكتبلنا الخير في كل الاوقات، بنشكر كل عملائنا، بنشكر بلدنا الجميله مصر، ونتجمع قريب على خير.

وكان قد أشار البرنس أنه سوف يعمل على الحصوبل على رخصة لبناء مقر لـ 4 أدوار، فضلاً عن افتتاح فرع في مدينة الشيخ زايد.

كما كان قد أعرب ناصر البرنس صاحب محلات كبدة البرنس بمنطقة إمبابة، عن استيائه الشديد بسبب غلق محله مساء أمس، بسبب تعديات المحال العامة.

وقال ناصر البرنس خلال مداخلة هاتفية مع عمرو أديب:نفسيتي فى الأرض وهنقل من إمبابة للشيخ زايد، وبقالي 30 سنة بفرش في الشارع قدام المحل، وصعبان عليا قفلة المحل والناس اللى شغالة عندى.

غلق مطعم كبدة البرنس في إمبابة

من جانبه كان قد تابع اللواء أحمد راشد محافظ الجيزة، في بيان له، يوم أمس السبت، جهود حي شمالالجيزةوبالتعاون مع الأجهزة الأمنية وشرطة المرافق في تنفيذ حملات مكبرة بشارع طلعت حرب بإمبابة شملت التصدي لكافة مخالفات التراخيص والإشغالات

والأغذية بالاشتراك مع مديريات الصحة والتموين والطب البيطري وإدارات رخص المحلات والبيئة والإشغالات وممثلي شركات الغاز والكهرباء والمياه.

وأسفرت الحملة عن غلق عدد من المطاعم بشارع طلعت حرب، منها كبدة البرنس، للتعدي علي حرم الطريق العام وافتراش أرصفة المشاه بوضع ترابيزات الطعام ومقاعد للجلوس وأفران وجريلات لتجهيز الطعام.

كما اسفرت الحملات عن إزالة ورفع 72 حالة تعد للمطاعم على الطريق العام وأرصفة المشاة شملت ( فاترينات – عربات مأكولات كبدة – ثلاجات – افران اعداد – جريل – ترابيزات اعداد طعام – كراسي ) وقد تم ايداعها مخازن الحي لاتخاذ الإجراءات القانونية حيالها.

وتنفيذا للإجراءات الرادعة تم فصل التيار الكهربائي والغاز عن المنشآت وتحرير محاضر بيئة وإشغالات للمطاعم والمحال المخالفة.

305016052_388791596774065_4173662944025204140_n

305147806_388791730107385_9025168466092380916_n

تم نسخ الرابط