رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

«دي بنتي يا ناس».. والدة فتاة البراجيل تكشف تعرضها لضغوط من أجل التنازل عن حقها | فيديو

بدأت اليوم الجلسة الثانية لمحاكمة المتهم بإغتصاب ابنة خالها ونحرها، والمعروفة اعلامياً بقضية “فتاة البراجيل”، وهيواقعة المأساوية شهدتها منطقة البراجيل بمحافظة الجيزة وذلك بعد أن تجرد “أندرو.ح” من مشاعره، وقام باغتصاب نجلةخاله التي ظلت تدافع عن نفسها حتى لفظت أنفاسها الأخيرة، قبل أن يقوم الآخير بنحرها.

وفي لايف مع موقع “بصراحة الإخباري”، كشفت والدة المجني عليها أن أسرة المتهم تحاول التواصل معاهم من أجل اتصالح أو الوصول لحل، لكن جميع الأبواب مغلقة فلا فرصة للتصالح قائلة: أنا عايزة حق بنتي ودمها ميروحش هدر دي بنتي يا ناس.

وتابعت: بيتصلوا بينا بشكل يومي عشان نتصالح بس نتصالح ايه ديي بنتي يا ناس وانا عايزة حقها دمها ميروحش هدر، اللي جردها من هدومها ومستحملتش في ايده، دي شهيدة الشرف والعفة والبطلة حتى النهاية، راحت بشرفها وسابتلنا ذكرى حلوة .

اعترافات مغتصب ابنة خاله في البراجيل

وفور مواجهته خلال التحقيقات، اعترف بجريمته على الفور، وجاء نص اعترفاته كالآتي:

“أمل بنت خالي وأنا من حوالي سنة، لقيت واحد في المنطقة عندنا بيوريني فيديوهات ليها وهي في علاقه كاملة مع واحد غريب معرفوش، أنا وقتها اتضايقت جدًا واتخانقت معاه ومسحت الفيديوهات من على تليفونه ومقولتش لحد”.

وتابع: “عدى حوالي شهر.. بدأت أتابعها رايحه فين وجايه منين لأني كنت متضايق لأنها قريبتي بردوا وبعد كده أنا سيبت الموضوع وقولت خلاص وفي يوم الخميس الموافق 10 فبراير، كنت إجازة وصحيت من النوم لقيت نفسي مستثار جنسيًافقولت أروح عشان أمارس الجنس معها، وأنا أولى من الغريب وكمان قريبها”.

واختتم: “وفعلا قمت من النوم ولبست وروحت الأول على مكان شغل أبوها وأمها ولقيتهم هناك وتأكدت إن هي قاعده لوحدها في البيت وطلعت ونفذت المخطط بتاعي وحاولت اغتصابها لكن أخوها جه فجأة فدبحتها ورميتها على السرير وهربت”.

تم نسخ الرابط