رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

كنت عايز أثبت حاجه.. أحمد فلوكس يكشف حقيقة اعتزاله الفن |فيديو

أحمد فلوكس
أحمد فلوكس

كشف الفنان أحمد فلوكس حقيقة اعتزاله الفن، وذلك بعد منشوره أمس الذي قال فيه “استغفرك ربي واتوب إليك”.

وشارك أحمد فلوكس فيديو له عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي “انستجرام”، ليوضح الحقيقة، وقال:”امبارح بالليل كتبت بوست، صحيت من النوم لقيت قصص حزينه، بس اللي كنت عايز اثبته سبحان الله مكملش 10 ساعات”.

وواصل:” يعني لقيت العلمنيين، يتوب من اي هو من الكفار، واللي بيتاجروا بالدين لقيتهم كاتبين عشان ساب اهل الباطل، هيحاربوه، أنا مقولتس اني سيبت اهل باطل ولا أنا في اهل باطل، والفنانين قالوا هبت منه”.

وأختتم أحمد فلوكس:”الخلاصة لا العلامنين بينادوا بالحرية وبيسمحوا لعقائد معينه انها تمارس ابسط حقوقها الحرية، واهل الدين اللي بيتكلموا بالدين، ميعرفوش حاجه عن الدين، لانهم زي ما بيقولوا القرآن، بيقولوا على لسان الناس، مفيش حد منهم بيتقي ربنا، لو انا تبت فانا فعلا توبت من كل اللي ذكرتهم دول من اللي بيعملوه فينا، كل واحد بيستخدم مبادئه، وفي الاخر ربنا يصلح الحال للجميع”.

أحمد فلوكس يكشف حقيقة اعتزاله

من جانبه كان قد كتب أحمد فلوكس عبر حسابه أمس:”اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله ..لقد قررت ان اتوب الي الله توبه نصوحه راجيا مغفرته و ان ابذل كل ما في وسعي علي ان اكون علي الصراط المستقيم.

وواصل:”ارجوا لاي شخص اسات له في يوم من الايام و حدث مني اي شي ان يغفرلي ... مسامح كل الناس و لا اريد شي من احد و ادعوا لكل من عرفتهم في حياتي ان الله ينورهم كما انار لي طريقي و ان يهديهم”.

وأختتم أحمد فلوكس:”دعواتكم ان يثبتني و بدعيلكم من قلبي ... .. يا رب يغفرلي و يغفرلكم ... تحياتي للجميع و دعواتكم”.

تم نسخ الرابط