رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

«أبي الروحي وأحسن مدير فني قابلته في حياتي».. نجم الأهلي يستعرض آخر محادثة بينه وبين الراحل إيهاب جلال

إيهاب جلال
إيهاب جلال

حرص عمر الساعي لاعب النادي الأهلي الحالي، والإسماعيلي السابق على نشر رسالة خاصة بينه وبين المدرب الراحل إيهاب جلال.

وانتقل عمر الساعي عقب نهاية الموسم المنصرم من الإسماعيلي إلى الأهلي، بعد فترة مميزة قضاها رفقة الدراويش، تحت قيادة مدربه الراحل إيهاب جلال.

ونشر الساعي محادثة عبر الانستجرام كانت بينه وبين المدرب الراحل إيهاب جلال، وكتب «واحشني اوي يا بوب».


وجاء نص ما كتبه عمر الساعي كالتالي: 

«حبيبي وأبي الروحي وأحسن وأفضل مدير فني قابلته في حياتي، بشكر حضرتك على كل اللي عملته معايا من تطور فني وفي حياتي نفسها».

وأضاف: «في اللي أنا وصلت له دلوقتي وكل اللي أنا وصلت له هيفضل جميل في رقبتي لحضرتك طول العمر، وهتفضل أب ليا قبل ما تكون مدير فني، هفتقد حضرتك كتير في حياتي الفنية، بس هيفضل إن شاء الله الود والاحترام موجود بيني وبين حضرتك مدى حياتي. ابنك وتلميذك عمر الساعي».

ورد إيهاب جلال على رسال عمر الساعي: «ابني الغالي عمر، ربنا يوفقك إن شاء الله، أنت تستاهل أكتر من كدة، هو توفيق ربنا لوحده ثم الشكر لوالديك لإخراج نموذج مشرف، أدعو الله أن يوفقه في حياته داخل وخارج الملعب، وهو يتمسك بدينه ومبادئه والاجتهاد في تدريباته».

وأكمل: «وأن يكون نموذجًا لكل المصريين الموهوبيين، وإن شاء الله دائمًا في تواصل. أبوك الثاني إيهاب جلال».

 

ويستعد الأهلى لمواجهة سيراميكا فى الثامنة مساء الأحد 20 أكتوبر على استاد محمد بن زايد فى الأمارات بنصف نهائى بطولة كأس السوبر المحلى.

ويرغب كولر في تخطى عقبة سيراميكا والصعود للمباراة النهائية لبطولة السوبر للتتويج باللقب ومصالحة جماهير الاهلى الغاضبة من فقدان لقب السوبر الافريقى لصالح الزمالك بركلات الترجيح.

تم نسخ الرابط