رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

إياد نصار يكشف مفاجأة جديدة بخصوص أزمة فيلم"أصحاب ولا أعز"

إياد نصار
إياد نصار

كشف الفنان إياد نصار تفاصيل جديدة بخصوص أزمة فيلم" أصحاب ولا أعز" بعد عامين من عرضه في منصة نتفليكس.

قال إياد نصار في تصريحات له عبر برنامج" إنرجي بلس":"منصة نتفليكس طلبت مننا مانتكلمش وده ضيع فرصة كبيرة إننا نتكلم وده مكنش عاجبني، وكانوا كلهم مُصرين على أننا منتكلمش وحسيت إنهم مستفيدين وحابين الدوشة الإيجابي والسلبي ومستفيدين منه، فكان لازم نطلع ونتكلم".

أضاف:"لو كنت اتكلمت وقتها كنت عايز أقول إن إحنا مش أشرار، إحنا ولاد المجتمع مش شياطين وجايين نهد المجتمع، إحنا ولاد المجتمع وبنصيب وبنخفق وبنحس إن الموضوع ده عايزين نتكلم فيه أو نبعد عنه".

تحدث إياد نصار عن طريقة تعامله مع الانتقادات السلبية:"لما بشوف إن كل التعليقات منسوخة مبردش، ولكن لما بحس إن دي آراء وفيه حاجة عفوية ممكن أرد، وفي العموم أنا مبردش ولا بقرأ التعليقات، وده أحسن لصحتي النفسية، أنا عارف مين حاببني ومين بيتابعني، الفنان بقى قريب من الجمهور ومبقاش حاجة غامضة بالنسبه له.

الجدير بالذكر أن فيلم"أصحاب ولا أعز" تعرض إلي موجة كبيرة من الهجوم بسبب جرأة بعض المشاهد والألفاظ، وتدور أحداث فيلم "أصحاب ولا أعز" حول مجموعة من سبعة أصدقاء يجتمعون على العشاء، ويقررون أن يلعبوا لعبة حيث يضع الجميع هواتفهم المحمولة على طاولة العشاء، بشرط أن تكون كافة الرسائل أو المكالمات الجديدة على مرأى ومسمع من الجميع، وسرعان ما تتحول اللعبة التي كانت في البداية ممتعة وشيقة إلى وابل من الفضائح والأسرار التي لم يكن أحد يعرف شيئا عنها وحتى أقرب الأصدقاء.

فيلم "أصحاب ولا أعز" من بطولة منى زكي، وإياد نصار، وعادل كرم، ونادين لبكي، وديامان عبود، وجورج خباز، وفؤاد يمين، ومن إخراج وسام سميرة في أولى تجاربه الإخراجية.

تم نسخ الرابط