رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

مصطفي كامل يكشف سبب قلة ظهوره الإعلامي:«الناس عايزاك طول النهار تتكلم عن اللي اتجوزت وخلفت»

مصطفي كامل
مصطفي كامل

كشف الفنان مصطفي كامل عن سبب قلة ظهوره في البرامج التليفزيونية، بعد تولية منصب نقيب المهن الموسيقية.

قال مصطفي كامل في المؤتمر الصحفي الذي أقيم أمس:«من بعد ما دخلت النقابة خدت قرار إن أقلل من المداخلات التليفزيونية لأن في ناس بتكون عايزاك طول النهار تتكلم عن اللي اتجوزت وخلفت، وأنا كان همي أننا نصلح حال المؤسسة اللي تستاهل أم كلثوم وكانت أهدافها واضحة».


تضمن المؤتمر الذي يقيمه مصطفى كامل حاليا  إعلان الحقائق الكامله لكافة الأمور العاصفه التى مرت بها النقابه  خلال الايام الماضيه وإجابات واضحه وناريه على لسان النقيب العام من واقع الأحداث  التى شغلت الرأى العام منها. ازمه الفنان محمد فؤاد و هيفاء وهبى  وأزمة حسن شاكوش مع تونس واخيرا، مشكله  سعد الصغير، وغيرها من الموضوعات وسوف يتحدث بكل صراحه وشفافيه عن دور النقابه من تلك الاحداث التى طرأت.

قال مصطفي كامل خلال أنا استملت النقابة وهي فيها فساد كبير جدا، لدرجة اني اكتشفت أنه فيها أعضاء ملهمش علاقة بالموسيقى على الاطلاق، هما ناس حطوهم بس عشان يزودوا العدد ودي مصيبة كبيرة محدش كان هيحس بيها ولا يعرفها.

تابع مصطفي كامل خلال حديثه:«بعد توليتي نصيب نقيب المهن الموسيقية اكتشفت أن مقر النقابة ده لا يليق بتاريخها العريق، ده كان لازم يبقى قصر عشان يليق بمكانة الناس اللي مسكوها زي أم كلثوم وغيره».

تم نسخ الرابط