رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

رد شهد سعيد على اتهامات جنة عليوة وحقيقة الخلافات بينهم

جنة عليوة وشهد سعيد
جنة عليوة وشهد سعيد

تصدرت كلًا من لاعبتي الدراجات البخارية جنه عليوة، لاعبة منتخب مصر للدراجات وشهد سعيد الترند على محركات البحث المختلفة خلال الساعات القليلة الماضية من قبل العديد سواء محرك البحث العالمى “جوجل” ومواقع التواصل الإجتماعي والسوشيال ميديا، بعد حدوث واقعة لم تتسم بالتسامح الرياضي وان الرياضة أخلاق، حيث أن الواقعة كانت متعمدة ولم تكن حادثة عرضية، كما تم اختيار شهد سعيد، لاعبة بالمنتخب الوطني في أولمبياد باريس للدراجات، الأمر الذي أثار فضول وغضب البعض، مما جعلهم يبحثون بإستمرار حول الموضوع على محركات البحث المختلفة، وفيما يلي سنكشف لكم من خلال موقعنا بصراحة الإخبارى حقيقة الواقعة التي نشبت بين اللاعبتين وأول رد من شهد سعيد.

رد شهد سعيد على الواقعة والاتهامات الموجهه لها

كشفت شهد سعيد، لاعبة منتخب مصر للدراجات، عن تفاصيل اتهامها بالاعتداء على زميلتها في المنتخب جنة عليوة خلال بطولة الجمهورية، وذلك بعد أن عاد الجدل بشأن القضية عقب قرار اتحاد الدراجات تمثيل شهد لمصر في دورة الألعاب الأوليمبية باريس 2024.

وقالت شهد، " اللي حصل اننا كنا في السبق عادي و انا اختل توازني فسندت عليها فهي وقعت بس والله ما كان قصدي أذىِها و كان من غير قصد .

وأوضحت قائلة الفيديو اللي انتشر ده كان قبل اخر 50 متر والسبق كان 50 كيلو، فكان لو كنت قاصده أدٰيها كنت أدٰيتها من الأول مش هأذىٍها قدام الكاميرا و قدام الجمهور يعني، وهي بتقول أنها اشتكتني للحكم و ده محصلش لان انا اللي اشتكيت اختها لانها حاولت توقعني و خدت انذار 4 مرات".

شهد سعيد: أنا مترشحة للأولمبياد قبل الواقعة 

فأنا مكنتش اقصد والله و بعدين هأذىٍها عشان اكسب ليه و انا متأهله قبل للاولمبياد قبل اللي حصل ده، والبطوله دي ملهاش علاقه بإني أتأهل فهأدٰيها ليه بعني انا عمري ما أذي حد .

حقيقة وجود خلاف بينهم؟

وأجابت شهد سعيد على السؤال الموجه لها وهو “ هل يوجد خلاف حقيقى بينكم ، حيث أجابت قائلة، ” لا خالص أنا مشاركتش معاها غير في بطولتين وبعدين هي بتقول اني تلفظ لها بألفاظ خارجة وده محصلش هي لما وقعت انا كملت السبق بس رجعتلها تاني اتطمن لقيت الاسعاف خدوها .


واستكملت قائلة:" بعدين راحت عملت فيا محضر بمحاولة قتلها عمدًا، وجاء  الظابط خدني قدام المدرب بتاعي فقولتله انا هعتذرلها مع اني كنت مستغربه انا عملت ايه لكل ده و روحت القسم و طلعتلها و المفروض انها بتقول انها جالها ارتـجـاج في المحٓ و فقدت الذاكره و كسـر في الترقوه بس هي اصلاً قعدت 7 ساعات في القسم و طلعت معايا للدور الرابع و حاولت اعتذرلها، ولكن كانت تهاجمني وتدعينى بالمجرمة، وعلى الرغم من ذلك حاولت أرضيها و أابوس راسها قالتلي ابعدي عني يا مـجـرمه انا مش عايزه اعتذار من اشكالك .


وقالت أيضًا، أن عند مجئ والدة جنة، قامت بتهديدها بالحبس، وقالت لها انا هحـبسك يا مـجـرمه فالظابط قالها دي بنت صغيره قالتله لا دي مكانها مع الـ حـ راميه و المـجـرمين و برضو مردتش و احترمتها .

تم نسخ الرابط