رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

إمام عاشور كلمة السر.. رضا عبد العال يتهم الأهلي والرابطة بالتلاعب في جائزة نجم المباراة (خاص)

إمام عاشور  ورضا عبد العال
إمام عاشور ورضا عبد العال

فتح رضا عبد العال النار من جديد، على الدولي المصري إمام عاشور، لاعب خط وسط النادي الأهلي قبل نهائي كأس مصر المرتقب المقرر إقامته على الأراضي السعودية، مساء غدًا الجمعة. 

ويحضتن ملعب "الأول بارك" بمدينة الرياض داخل المملكة العربية السعودية، الديربي القاهري بين المارد الأحمر والفارس الأبيض، وذلك ضمن منافسات نهائي كأس مصر للموسم الكروي الماضي 2022-2023. 

وقال رضا عبد العال:" أنا لما بنتقد إمام عاشور، بنتقد في الأداء في الإحصائيات مش في الشخصية، وعايز أعرف ليه كل مرة إمام عاشور يبقى نجم المباراة في كل ماتشات الأهلي". 

وأضاف رضا عبد العال في تصريحات خاصة لموقع "بصراحة الإخباري":" إدارة الأهلي بتتفق قبل الماتش، وبتختار اللاعب اللي بيكون نجم المباراة، ودي حاجة غريبة أوي بصراحة، لازم يكون في تحليل وتقييم للاعب قبل ما يحصل على الجائزة". 

وتابع:" يعني في مباراة الأهلي والبلدية، المفروض اللي ياخد نجم المباراة، هوم وسام ابو علي؛ لأنه جاب هدفين، نفسي أعرف إمام عاشور عمل إيه علشان ياخد الجائزة دي". 

وتابع نفسي أعرف إمام عاشور كل مرة بياخد جائزة نجم المباراة ليه، هو بيعمل إيه يعني، إدارة الأهلي بتتفق قبل الماتش مع الرابطة على اللاعب اللي بياخد الجائزة، المفروض يدوا الجائزة بعد تحليل النجوم الموجودين في الاستديو التحليلي بعد الماتش". 

تشكيل الأهلي المتوقع ضد الزمالك في قمة نهائي كأس مصر 

في حراسة المرمى: مصطفى شوبير.

في خط الدفاع: على معلول، محمد عبد المنعم، رامى ربيعة، محمد هانى.

في خط الوسط: أحمد نبيل كوكا، عمرو السولية، إمام عاشور.

في خط الهجوم: حسين الشحات، موديست، بيرسي تاو.


 

تم نسخ الرابط