رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

اعترافات سائق أوبر المتهم بمحاولة اختطاف حبيبة الشماع.. قفلت الزجاج ورشيت معطر وهى رمت نفسها من العربية وهربت علشان خوفت من الحكومة

حبيبة الشماع
حبيبة الشماع


استمعت جهات التحقيق لأقول السائق المتهم بمحاولة اختطاف حبيبة الشماع على طريق السويس وقيامها بالقفز من السيارة مما تسبب في أصبتها بنزيف في المخ .

ونجحت قوات الأمن اليوم في القبض على السائق المتهم وجاء في أقواله أمام جهات التحقيق أن يعمل سيارته الخاصة في شركة أوبر.

وتابع المتهم اعترافاته لأأن المجني عليها استقلت معه السيارة لتوصيلها إلى أحد الأماكنن مضيفا بعد وصوله إلى طريق السويس وخروجه من مدينتي قام بإغلاق زجاج السيارة.
وأضاف المتهم أنه عندما اقترب من بوابة تحصيل الرسوم قام برش معطر جو في السيارة بسبب وجود  رائحة كريهة بالسيارة عقب إغلاق الزجاج.

واختتم السائق أقواله أنه تفاجئ  بالمجني عليها تقفز من السيارة ولم يتوقف بسبب خوفه من الحكومة .

جاءت تفاصيل القصة كما روتها ابنة عم المجني عليها داليا الشماع على صفحتها بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك قائلة:-

حبيبة كانت راكبة من مدينتي وكانت رايحه مصر الجديده الساعه 6:50 مامتها كلمتها في التليفون مكنتش سمعاها   كويس علشان صوت الكاسيت كان عالي اوي و الراجل كان بيتخانق فالتليفون حبيبه طلبت منه يوطي الكاسيت قالها لاء وكان بيبرطم بالكلام مامتها مكنتش سامعه هو بيقول أيه قالتلها ماله ده حبيبه قالت لها مش عارفه ماله و قفلت بعدها .


وتابعت اصحاب حبيبه كلموها يشوفها وصلت فين رد عليهم واحد قال لهم صاحبت التليفون دي وقعت من العربيه قعدت تتشقلب لحد مخبطت في الحاجز الاسمنت اللي على طريق السويس  ولما راح يسالها ايه اللي حصلك قالت Uber كان عاوز يخطفني و جالها  تشنجات و فقدت الوعي .

وأضافت انا معرفش حصل ايه يخوفها بالشكل ده ترمي نفسها و العربيه بتجري  بس انا  عارفه كويس ان حبيبه بتخاف علي نفسها و اكيد هو رعبها السواق اختفي بعد وقعت ولا طلب إسعاف ولا وقفلها و قفل الموبيل.

تم نسخ الرابط