رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

ياسمين عز تدافع عن تامر حسني: عدى مرحلة الموهبة ومشوفناش فنان زيه من أيام عبد الحليم

ياسمين عز
ياسمين عز

دافعت الإعلامية ياسمين عز عن الفنان تامر حسني بعد الهجوم عليه في الفترة الأخيرة من صفحات مجهولة على مواقع التواصل الاجتماعي، واتهامه بتزوير إيرادات فيلمه تاج.

وقالت ياسمين عز خلال برنامجها “كلام الناس”: ليه الناس كل ما تامر حسني ينزل بعمل أو فيلم يكسر الدنيا يكون فيه شوية متربصين يتربصوا بهذا النجم ويفضلوا لجان الكترونية وشوية ناس قلة ويهاجموا النجم من غير ما يعرفوا ويحاربوا الناجح، الموضوع ده خدت بالي منه من سنة.

وأضافت: الراجل ده ناجح وعنده بعض الغيراينين من نجاحه، كل ما ينزل حاجة وقبل ما تبدأ تنزل في السينما يقللوا منها، تامر عدى مرحلة الموهبة ده واحد وهو بياكل السلطة على الغدى ممكن يألف أو يخرج أغنية أو فيلم الراجل ده بيجي شامل ونجم ليه مش بنسقف للناجح عندنا ونسقف للي بره، من أيام عبد الحليم حافظ مشوفناش فنان شامل زيه جالك تامر، بيغني ويألف ويلحن ويخرج.

وواصلت: لازم نفتخر بيه ابن بلدنا، أنا لما بسافر بره بيقولوا ده أنتوا عندكم تامر حسني، ما يألف يا جماعة هو ألف قصة حياتكم، ده لازم يتقاله برافوا ليه تقولوا الايرادات مش حقيقية يا جماعة التذاكر متباعة أنتوا بتقولوا ايه، هو مش مضطر يطلع يقولك أنا جايب أعلى إيرادات.

فيلم تاج

تتبع الأحداث عن حياة التوأم تاج وهارون، اللذان يمران بالعديد من الأزمات، ومع امتلاكهما لقدرات خارقة، تتسبب في وقوع العديد من المفارقات لهما.

والفيلم من بطولة وتأليف تامر حسني، دينا الشربيني، ساندي، عمرو عبد الجليل، هالة فاخر، وإخراج سارة وفيق.

تم نسخ الرابط