رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

أمي كانت بتحب المصارعة وبتضربنا بالكرباج.. ولجأت للإجهاض عشان مخسرش حياتي.. القصة الكاملة لتصريحات فيفي عبده ونصيحتها للسيدات لتجنب الخيانة

فيفي عبده
فيفي عبده

أثارت الفنانة فيفي عبده، الجدل عبر منصات التواصل الاجتماعي المختلفة، وذلك بسبب تصريحاتها عن عدد زيجاتها وتعرضها للإجهاض.

جاء ذلك خلال استضافتها في برنامج «كتاب الشهرة»، الذي يقدمه الإعلامي علي ياسين، عبر فضائية «الجديد».

تحذير فيفي عبده للسيدات:

حذرت الفنانة فيفي عبده السيدات من طلب الطلاق عند اكتشافها الخيانة، قائلة: «إوعي الراجل يروح من إيدك لو جوزك لقطة وكويس، وراجل أبو ولادك، وكسبتيه من الزمن المنيل اللي إحنا فيهكل الرجالة بتخون وتقول هل من مزيد».

وأضافت: «إعملي نفسك مش عارفة، وإوعي تسمعي كلام الناس وكذبهم، ولازم تشوفي بنفسك وتبقي كسرتي عينه، لكن لما تطلبي الطلاق هيقول مع السلامة ويروح للست التانية».

تصريحات فيفي عبده:

واستكملت: «أنا مش مع الإجهاض لكن كنت مضطرة، كنا في بداية حياتنا، ومقدرش أخسر حياتي أو أكون سبب يخسر حياته، لذلك اجهضت حفاظًا على حياتنا».

وأوضحت: «أمي كانت تضربنا بالكرباج، هي كانت قاسية جدا لكن ربتنا، ولو واحدة في إخواتي عملت غلطة تضربنا كلنا، مرة رجعت البيت لقيت أختي متعلقة في النجفة، ووشها وارم من كتر الضرب».

وكشفت الفنانة فيفي عبده الكثير من الأسرار في حياتها الشخصية، لافتة إلى أن تربية والدتها كانت قاسية للغاية موضحة أن والدتها كانت تضربها بالكرباج السوداني.

كنت فاكرة الستات بتخلف من ركبها

واستكملت خلال استضافتها في برنامج "كتاب الشهرة"، الذي يقدمه الإعلامي علي ياسين عبر قناة الجديد: «أمي ما كنتش تقعدنا مع ناس كبار بيتكلموا وأنا عندي 10 سنين، ما كنتش عارفة اسألها إحنا جينا إزاي، ولحد ما اتجوزت كنت فاكرة الناس بتخلف من ركبها.

وأوضحت: كنت فاكرة الستات بتخلف من ركبها وافتكرت الولادة سهلة قوي.. لكن أنا قعدت أولد يومين أو 3 أيام وأكسر الإبر اللي بيدوهاني لما كنت بولد عزة.

تم نسخ الرابط