رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

دينا تهاجم صوفينار: مش رقاصة أصلا ولا عندها حركات ولا بتعرف ترقص شرقي

دينا
دينا

علقت الراقصة دينا، على أداء الراقصة صوفينار وخصوصًا بعد إختفائها خلال الفترة الأخيرة، مشيرة إلى أنها لا تعرف الرقص الشرقي.

وقالت دينا خلال لقائها ببرنامج الستات:صوفينار مكانتش رقاصة أصلا، عندها حركات بس مش رقص شرقي،بس هي لطيفة وعدت، بس جت ومشيت، وجه غيرها، في راقصات مكلموش كتير عشان خطتهم اخطف وأجري.

وعن المقارنة بينها في الرقص وبين التمثيل، قالت دينا:أنا شايفة أن دينا الراقصة متعادلة مع دينا الممثلة، مفيش فرق بينهم، أنا بقيت في الرقص نمرة واحد، لكن في التمثيل مقدرش أكون نمرة واحد.

أزمة ابن دينا

من جانبه كانت قد أعربت الراقصةديناعن استيائها وغضبها من تداول أخبار حول إصابة نجلها بفيروس كورونا، خلال الأيام الماضية، مشيرة إلى أنه يتمتع بصحة جيدة.

وقالت دينا خلال لقاء في برنامج عرب وود: الله يهدهم اللي كتبوا خبر إصابة ابني بفيروس كورونا، هو كويس جدًا مفيهوش حاجة، كل دي إشاعات أنا أتحملها.

وعن دخول نجلها مجال الفن، قالت دينا: هو لا قرر يكون في الفن ولا له علاقة بالفن غير إني أنا مامته فابعدوا عنه خالص، علشان أنا عامله زي القطط اللي بتهبش الناس لو الموضوع لمس ابني بالذات

شنت الراقصة دينا هجومًا حادًا للمطرب عمر كمال بعد تصريحاته الأخيرة برفض العمل مع الراقصات في كليباته.

وقالت في تصريحات لبرنامج عرب وود:"انا مش عارفة هو بيقول الكلام ده ليه، بعد ما تعمل كل اسمك من وجود رقاصة جنبك تقول كده طب ما تقعد في البيت بتروح افراح وكل الناس بترقص حوليك وفيه مليون واحدة بترقص معاك، فأنا أتعجب من الأمر ولا أحب النفاق والكذب.

وقرر عمر كمال عدم الاستعانة براقصات في كليب الأغنية الجديدة والذي يقوم بإنتاجها، وسيظهر من خلالها بشكل مختلف مع عبد الباسط حمودة.

تم نسخ الرابط