رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

شريف حلمي لـ«بصراحة»: الزعيم قالي مش هظهر في وسائل إعلامية زهقت من الشائعات

عادل إمام
عادل إمام

كشف الفنان شريف حلمي تفاصيل مكالمته للزعيم عادل إمام، بعد انتشار العديد من الأخبار مؤخرًا عن إصابته بالزهايمر وتدهور حالته الصحية.

وقال شريف حلمي في تصريح خاص لـ”بصراحة”: عادل إمام لما اتصل بيا كلمني عن الوسط الفني وحكينا مع بعض وضحك طول المكالمة، وقالي يا شريف أنا زهقت من الشائعات ومش هظهر في وسائل إعلامية خالص تعبت.

من جانبه كان قد كتب شريف حلمي عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي انستجرام: أول أمس الموبايل حدث إن الموبيل رن في الواحدة ظهرا، رديت مستيقظا على صوته دون النظر للشاشة ايوه. مين ؟.. الطرف الاخر: خد يا شريف كلم، الزعيم: إنت فين يا شريف، أنا- ( أجلس على السرير بعد أن تعرفت على الصوت )-: صباح الفل يا زعيم أنا في البيت يا أستاذ، الزعيم طيب يلا تعالى مستنيك في الجيم، أنا: حاضر يا أستاذ.

وواصل: استيقظت صليت الظهر ولبست ونزلت ووصلت إلى بيته بالمنصورية، دخلت بالسيارة، ركنت، دخلت الجيم، استقبلنى الزعيم كالعادة، الزعيم: أهلا شرف الله، صباح الجمال والبهجة والسعادة يا صاحب السعادة.

وأضاف: الزعيم قالي طمني عليك، وأخبار المسرح إيه، وبتروح وسط البلد؟ وحسن شرشر اخباره إيه ( صديقه من خارج الوسط )، انا رديت، كله زي الفل طول ما أنت فل.

تم نسخ الرابط