رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

وزير السعاده عمرو دياب.. الجمهور يداعب الهضبة باللقب الجديد| فيديو

بوستر اغنية وزير السعاده عمرو دياب
بوستر اغنية وزير السعاده عمرو دياب

وزير السعاده عمرو دياب، لقب جديد يسعى جمهور الهضبة لإطلاقه على نجم الغناء العربي بل والعالمي، فبمجرد أن تم طرح أغنية وزير السعادة في ميجا ميكس، صار دياب ترند على وسائل التواصل الاجتماعي ومحركات البحث.

طرح الهضبة عمرو دياب،في تجربة هي الأولى من نوعها،ميجا ميكسمكون من 3 أغنيات عبر تطبيق أنغامي.

وزير السعاده عمرو دياب

الأغاني الثلاثة "هي ناس حلوة" ، و "ب وح وب وك" ، و "وزير السعادة" .

ناس حلوةعمرو دياب

أغنية "ناس حلوة" من كلمات أيمن بهجت قمر، لحن محمد يحيى، توزيع عادل حقي ، ميكساج وديجيتال ماستر أمير محروس، وتسجيل أندرو داود وشيري شكري.

ب و ح و ب و ك عمرو دياب

أما أغنية " ب و ح و ب و ك" فمن كلمات أيمن بهجت قمر ولحن محمد يحيى، توزيع عادل حقي، وميكساج و ديچتال ماستر أمير محروس، تسجيل اندرو داوود و شيري شكري.

اغنيةوزير السعاده عمرو دياب

بينما أغنية "وزير السعادة" كلمات هاني رجب، الحان: احمد زعيم، توزيع عادل حقى ، ميكساچ و ديچتال ماستر أمير محروس، تسجيل اندرو داوود و شيري شكري، و تصوير فوتوغرافي كريم نور.

كلمات اغنية وزير السعاده عمرو دياب

عيشها برواقة برواقة ملهاش إعادة ملهاش إعادة اسألني أنا وزير السعادة اسألني أنا وزير السعادة الحلو قوله في وشه يا حلو وابعد بعيد لو كان مش حلو خليك مع اللي يخليك حلو دوَّر على اللي بيسعدنا آه الحلو قوله في وشه يا حلو وابعد بعيد لو كان مش حلو خليك مع اللي يخليك حلو دوَّر على اللي بيسعدنا

كلمات اغنية وزير السعاده عمرو دياب

خلي المزاج معاك عالي وتمام واللي بوشين بلاش وياه كلام خلي المزاج معاك عالي وتمام واللي بوشين بلاش وياه كلام والدنيا حلوة ملهاش إعادة اسألني أنا وزير السعادة خلي المزاج معاك عالي وتمام واللي بوشين بلاش وياه كلام خلي المزاج معاك عالي وتمام واللي بوشين بلاش وياه كلام طبع الحياة ما فيهوش نقاوة اسمع كلامي عيشها بهداوة واللي يعاديك بلاش من العداوة هو اللي خسران متعتها الحلو قوله في وشه يا حلو وابعد بعيد لو كان مش حلو خليك مع اللي يخليك حلو دوَّر على اللي بيسعدنا خلي المزاج معاك عالي وتمام واللي بوشين بلاش وياه كلام خلي المزاج معاك عالي وتمام واللي بوشين بلاش وياه كلام والدنيا حلوة ملهاش إعاده اسألني أنا وزير السعادة

أنغامي عمرو دياب

صرح المهندس حسام الجمل المدير الإقليمي لانغامي مصر وشمال أفريقيا.

إن منصة أنغامي دخلت في شراكة استراتيجية حصرية لبث اغاني عمرو دياب التى تنتجها شركته "ناى فور ميديا"، وجميع إصداراته المقبلة من الأغانى حصرياً عبر المنصة التى يستخدمها أكثر من 75 مليون مستخدم منذ شهر فبراير ٢٠٢٢ مستمرين بمساهمتنا و بكل الفخر فى تقديم الثقافة العربية على المسرح الدولى

تعتبر أنغامي “Anghami” أول شركة تكنولوجية عربية يتم إدراجها في بورصة ناسداك الأمريكية، وأول شركة عربية تُدرج في السوق نفسه منذ أكثر من 25 عاماً.

تعد شركة أنغامي صاحبة أشهر منصة بث موسيقي في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، تأسست في بيروت العاصمة اللبنانية، وتم إطلاقها في نوفمبر/تشرين الثاني عام 2012.

أنشأت أنغامي مقرها العالمي ومركز البحث والتطوير الخاص بها في أبوظبي ، وذلك كجزء من شراكتها مع جهاز أبوظبي للإستثمار.

لقبوزير السعاده عمرو دياب فيديو

وتصدر لقب «وزير السعاده عمرو دياب» مؤشرات البحث عقب طرحه ميجا ميكس مكون من 3 أغنيات بينها وزير السعادة الذي أصبح لقبا جديدا للهضبة.

تم نسخ الرابط