رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

عملتي بلوك عملتلها بلوك.. حسن شاكوش يفتح النار على ريهام سعيد.. وصفته بـ«العدو» واستشهدت بـ«فلوس الساحل» وغروره.. فصدمها بالتفاصيل: خدعتني وماخدتش منها جنيه وشوفت حاجات ماينفعش تتقال

معركة كلامية عبر الشاشات، أشعلتها الإعلامية ريهام سعيد مع مغني المهرجانات حسن شاكوش، بتصريحاتها ضده خلال استضافتها في برنامج «شيخ الحارة والجريئة»، إذ وصفته خلالها بأنه عدو لها، لكن الاتهامات رفضها صاحب أكثر الأغاني بحثا على محرك البحث الشهير جوجل في 2020، وقرر أن يخرجعن صمته ويرد عليها عبر فيديو على صفحته بـ«فيسبوك» بالتفاصيل وبكل جرأة.

في بداية رده، عرض حسن شاكوش، مقطع فيديو، لريهام سعيد، تقدم خلالهالشكر له، على معايدته لها في عيد ميلادها، قبل أن يكشف سر وصفها له بـ«بالعدو»، حاكيا موقف دار بينهما في الصيف الماضي، أثناء تواجده في الساحل الشمالي، قائلا: «كلمتني وطلبت منيأروح أحضر حفلة تخرج مع أولادها وأصحابهم، وفي الفترة ديه أنا كنت في مشاكل مع النقابة، وماكنش ينفع أني اشتغل وأنزل حفلات..قولتلها إني محترم قرار النقابة ومش هينفع أغني في حفلات..قالتلي متقلقش»، مضيفا: «طلبت منها إنها متعملش دعاية، وهي قالتلي إن ولادها وصحابهم بس اللي هيكونوا موجودين بتاع 10 أو 15 واحد».

اقرأ أيضا:هاني شاكر: شاكوش كان عدو والآن حبيب.. وعمرو دياب أنجح مغني في جيله

تفاصيل الاتفاق المادي بينهما، أوضحهشاكوش: «هي بتقول إني طلبت منها مبلغ ضخم جدًا، أنا مطلبتش غير 30 ألف جنيه، قالتلي هتاخد 30 ألف وأنت هتقعد ربع ساعة، وفي النهاية اتفقنا على 10 آلاف جنيه، وقولتلها تديهم للناس اللي معايا أنا مش هاخد حاجة»، متابعا: «لما وصلت القرية لاقيتها عاملة دعاية كبيرة، وعدد الحضور كان يزيد عن 200 فرد، الأمن رفض يدخلني عشان ميحصلش حاجة، لكنها بعتت ابنها دخلني».

وأنهى حسن شاكوش، الفيدية، بالتأكيدعلى أنه لم يحصل منها على جنيها واحدا، مضيفا: «أنا بقى لما روحت شفت حاجات مش هينفع أتكلم فيها ولا أحكي عنها حاجة»،مشيرا إلى أنها تواصلتمعه بعد هذا الموقف: «كلمتني بعدها وفضلت تقولي أنا راجعة التليفزيون، ومش عارف إيه، وبعدين عملتلي بلوك فعملتلها بلوك، وبعد كدههي اتصلت بيا عن طريق فريق الإعداد عشان أظهر معاها، وأنا رفضت».

يشار إلى أنالإعلامية ريهام سعيد، تحدثتخلال لقائها مع المخرجة إيناس الدغيدي، فيبرنامج «شيخ الحارة والجريئة»، بادرت بالحديث عن الموقف الذي سرد تفاصيله مغني المهرجانات، موضحةأنها طلبت من حسن شاكوش الغناء في حفل أقامه أولادها في الساحل الشمالي بعد عودتهم من الخارج، فوافق لكن مقابل الحصول على مبلغ كبير من المال، مضيفة:«قلت له هي أغنية واحدة في كابينة، طلع عيني عشان يجي، ولما وصل كان فيه زحمة، قلنا له ممكن تنزل تمشي الحتة دي، رد مدير أعماله وقال شاكوش ميمشيش على رجله».

اقرأ أيضا:ريهام سعيد: إزاي أغير من ريم البارودي وهي مش ناجحة.. وبعدت عنها عشان خاطر زينة

تم نسخ الرابط