رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

من هي جورجينا رزق زوجة وليد توفيق؟.. "رقاصة" سر الحب الكبير

وليد توفيق وجورجينا رزق
وليد توفيق وجورجينا رزق

من هي جورجينا رزق زوجة وليد توفيق، جورجينا رزق ملكة جمال الكون، تصدرت الفاتنة اللبنانية السابقة مواقع التواصل الاجتماعي ومحركات البحث المحتلفة خاصة جوجل، بعد ظهورة ملكة جمال الكون السابقة اللبنانية جورجينا رزق مع زوجها المطرب الكبير وليد توفيق في برنامج "معكمط للإعلامية منى الشاذلي. 
 

الوسيم والجميلة.. قصة حب زواج وليد توفيق من جورجينا رزق - الجمهور الإخباري

قصة حب وليد توفيق وجورجينا رزق شغلت العالم العربي لسنوات طويلة، حيث وقع في حبها وغرامها من النظرة الأولى، واستحوذت على قلبه، على متن طائرة متجهة إلى مصر، وبعدها وقع في حبها وتزوجها.

جورجينا رزق ووليد توفيق


في تصريحات سابقة كشف الفنان وليد توفيق، كواليس اللقاء الأول الذي جمعه بين جورجينا رزق، قائلا:"حبينا بعض واتجوزنا وكونا أسرة كبيرة، قصة حبنا بدأت من خلال السجادة الحمراء، كانت الشهرة صعبة ولما دعيت على زيارة لمصر، كنت معاها على نفس الطيارة وما معي غير قميصين وجاكيت واحد، كنت بشتغل مقاول وعندي عمارات ماسكهم، وكان معايا العود، لقيت سجادة حمراء وشمبانيه وكنت مفكر إن المضيفات مستنييني، وفضل قاعد لقيتهم بيقولوا الملكة جات، كنت معجب بيها في البداية كإنسانة وملكة جمال عربية".

الموساد اغتال زوجها السابق وتركت الفن من أجل وليد توفيق ومحرم فؤاد غنى لها  ... ما لا تعرفه عن جورجينا رزق ملكة جمال الكون | ألبوم | في الفن

وأضاف وليد توفيق:"دخلت وفتحوا الشمبانيا وقاموا يغنولها، قالي المنتج بعد ما قعدنا قوم وقرب منها وسلم عليها هي طيبة جدا ولسه عاملة فيلم مع عمر خورشيد، قولتله هي هتبصلي يعني أنا راجل غلبان لسه طالع جديد، ولما نزلنا مطار القاهرة لقينا الصحفيين والمصورين وكنت مفكرهم مستنييني ولما نزلت محدش سلم عليا، صوروها ومشيوا كلهم".

وتابع"لما روحت الأوتيل ملقتش غرفة أنام فيها وحبيتها وعمري ما فكرت إننا ممكن نتجوز وقتها كنت شايل حكاية الجواز من دماغي وعايز أشتغل وأعمل كارير خاص بيا، كانت هوس الشباب وعمري ما فكرت إنها توافق، ولما جيت باريس كنت عملت 4 أفلام بمصر وكان المنتج هناك والمخرج واقترحوا يعملوا فيلم أنا وهي فيه، افتكرتهم بيهزروا، لما روحنا البيت عندها لقيتها واخدة شقة متواضعة وقاعدة هي وابنها علي،  قالتلي أنا تركت الفن وعايزة أربي ابني ودخلت مسابقة ملكة جمال الكون بالصدفة كنت رايحة مع شقيقتي واختاروني أنا".

زواج وليد توفيق وجورجينا رزق


 الفنان وليد توفيق كشف تفاصيل زواجه من ملكة جمال الكون السابقة، قائلا:"تزوجنا دون فرح ولا بدلة ولا فستان، وتقدم بطلب زواجها 4 رجال يملكون جميعهم طائرات خاصة حبيتها وحبيت ابنها الكبير وربيته كإنه ابني بالظبط وله مكانة خاصة عندي".

لسة زي القمر.. أحدث ظهور لملكة جمال الكون السابقة جورجينا رزق.. صور - اليوم  السابع

 

راقصة سر الحب الكبير

جورجينا رزق، قالت في تصريحات تلفزيونية: "رجعت لبنان بعد فوزي بلقب ملكة جمال الكون، ما اتخضتش من الضجة الإعلامية اللي اتعملت لإني في أمريكا كانت الضجة حصلت.. اتعرفت على وليد توفيق في دمشق لما أصحابي عزموني على حفلة لوليد توفيق قلت لهم مين ده أنا ما بسمعش إلا أم كلثوم، وبعدين لقيته في وشي، بس أنا ما كنتش رايحة علشانه كنت رايحة علشان أتفرج على الرقاصة، بس لقيته رجل وسيم وأعجبت به. 

 

أبناء وليد توفيق وجورجينا رزق

وأنجب الفنان وليد توفيق من زوجته جورجينا رزق ابنين هما:

وليد جونيور 

نورهان

ابنة وليد توفيق تخطف الأنظار والجمهور يشببها بوالدتها جورجينا رزق |  LebanonFiles
كريمة وليد توفيق وجورجينا رزق تشق طريقها بنفسها وتثبت نجاحها! - أغاني أغاني
تم نسخ الرابط