رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

تعبانة بقالها 10 سنوات.. والدة الطفلة شيماء تستغيث: محتاجة مصدر رزق لجوزي علشان أصرف على بنتي المريضة

والدة شيماء
والدة شيماء

شيماء في مقتبل عمرها تعيش في عالم يدور بسرعة شديدة، يتغير فيه الصوت والصورة والأفكار بسرعة مذهلة. انه ملول وتعاني من صعوبة كبيرة في التركيز لإتمام الأعمال التي يجب عليها إكمالها. لا تقدر على الجلوس ساكنا، أو التخطيط للمستقبلها، أو إكمال ما بدأتهمن عمل، وأحيانا لا تبالي بما يدور من حوله. وقد تغضب لأتفه الأسباب أو تشاجر مع كل من يمر بجانبه. العالم الذي تعيش فيه، تشاركها فيه عدد كبير من الأطفال الآخرين، فهيتعاني من اضطراب نقص الانتباه وفرط الحركة.

والدة شيماء

وقالت والدة شيماء في بث مباشر خلال موقع “بصراحة الإخباري” “أن ابنتها تعاني من فرط حركة شديد فهي لا تستطيع الكلام أو التواصل مع الأخرين، وتقوم بحركات عدوانيه مما يصعب أمر تركها بمفردها صعب، وأضافت والدة شيماء قائلة “جوزي بيعمل صياد والمصاريف علينا كتير وأنا بصرف على العلاج كتير واضطريت أوقفه علشان حسيت أن هو بيموتها بالبطئ”.

بتاكل ومابتشبعش

وأضافت والدة شيماء “ بنتي بتأكل كتير ومابتشبعش ماتعرفش يعني أي شبع، وبتضرب دماغها في الحيطة وبتكسر أي حاجة جنبها علشان كدا اضطريت إن أربطها علشان خايفة عليها، وكل ماروح لدكتور يقولي بنتك مش هتخف التعب هيفضل عندها وعلاجها غالي، أنا محتاجة مصدر رزق لجوزي علشان أعرف أصرف على شيماء وأعلاجها وأجبلها كل طلابتها”.

تم نسخ الرابط