رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

لو قدروا علينا كانوا دبحونا..  الرئيس السيسي يبرز تضحيات رجال الشرطة للحفاظ على مصر.. الموت عندهم أهون من قبول الهزيمة.. ويؤكد: شغالين في كل الملفات لمستقبل أفضل

الرئيس السيسي فى احتفالية عيد الشرطة
الرئيس السيسي فى احتفالية عيد الشرطة

استطعنا القضاء على الأرهاب بنسبة تقترب من 100% بولاد مصر

الموت عند رجال الشرطة من أجل الوطن أهون من قبول الهزيمة

شغالين في كل الملفات ومكنشعندنا ترف نأجل أي حاجة

كل الملفات مهمة ومحتاجة مواجهة حقيقية عشان يكون مستقبل أفضل

مش عايزين ننسى الحالة اللي قعدنا فيها سنين الأشرار لو كانوا قدروا علينا كانوا دبحونا

قال الرئيس عبد الفتاح السيسي، إنه لا يجب أن ننسي تضحيات الشهداء والمصابين خلال المواجهة مع الإرهاب، قائلا: "مش عايزين ننسي الحالة اللى قعدنا فيها سنين، لو كانوا قدروا علينا كانوا ذبحونا.. وقولت هنا بفضل الله وكرم منه إحنا استطعنا القضاء على الأرهاب بنسبة تقترب من 100%.. بولاد مصر.. من الأسر البسيطة في كل أنحاء مصر.

شغالين في كل الملفات

وصارح الرئيس السيسيالمصريين خلال احتفالية عيد الشرطة الـ 71، قائلا :”إحنا اضطرينا أننا نشتغل في كل الملفات.. مكنش عندنا ترف نأجل أي حاجة .. كل الملفات مهمة ومحتاجة جهد ومواجهة حقيقية عشان يكون مستقبل أفضل”.

الموت عند رجال الشرطة أهون منالهزيمة

ووجه الرئيس السيسي رسالة خاصة للشرطة المصرية مشيدا بجهودهم فى الدولة، قائلا:”الموت عندهم من أجل الوطن أهون من قبول الهزيمة”.

وحرص الرئيس السيسي على توجيهرسالة خاصة للمصريين في عيد الشرطة، قائلا:”مش عايزين ننسى الحالة اللي قعدنا فيها سنين الأشرار لو كانوا قدروا علينا كانوا دبحونا”.

احتفالية عيد الشرطة المصرية

وصل الرئيس السيسي منذ قليل إلىمجمع المؤتمرات بأكاديمية الشرطة للاحتفال بعيد الشرطة.

وضع الرئيس عبد الفتاح السيسي فور وصوله لأكاديمية الشرطة لحضور حفل عيد الشرطة، إكليلاً من الزهور على النصب التذكاري، حيث يقام الحفل بحضور وزير الداخلية وعدد من الوزراء والشخصيات العامة والرموز الوطنية وقيادات وزارة الداخلية.

ويحضر الرئيس عبدالفتاح السيسي، صباح اليوم، الاحتفال بعيد الشرطة بمجمع المؤتمرات بأكاديمية الشرطة.

تم نسخ الرابط