رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

عندها عقد نفسية وكاميرا الشارع فضحتها .. انهيار والد عريس الغربية في لايف لموقع بصراحة

والد الشاب أمير ياسر
والد الشاب أمير ياسر

كشف والد الشاب أمير ياسر، المعروف إعلاميًا بعريس الغربية، تفاصيل صادمة عن علاقة ابنهبخطيبته متهمًا إياها بالشروع في قتله.

وقال والد الشاب أمير ياسر في لايف عبر موقع بصراحة الإخباري عن علاقة نجله بخطيبته:كانوا بيتخانقوا مع بعض وبيرجعوا يتصالحوا.. كان بيشك فيها دايما وبيلاقي رسائل ومكالمات بينها وبين شباب، وكان دايما بيشتكي من دا .. رغم كدا كان بيحبها عشان غلبان وطيب وكانت بتكلمه ناعم.

وعن ملابسات اليوم الأخير في حياة نجله قال: ابني راح الشقة عشان يمسحها وينضفها ويركب لمض لأنه بيستعد للفرح اللي كان مفروض بعد إسبوع من انهارده، وكان مفروض إن انهارده كتب كتابه.

وعن تفاصيل الواقعة قال: كانأمير في الشقة ومعاه خطيبته وصاحبه محمد صاحب التوك توك اللي تم نقله بيه للمستشفى.

وأضاف: محمد قالي هي اللي قتلته،لإنه شاف إشارب متعلق من طرف واحد في السقف، وبهعد ما كلمته عشان يجيلها بالتوك توك، طلعت وقعدت في الشقة تاني لمدةربع ساعة،كانت بتربط العقدة عشان تقول انه شنق نفسه، فنزلوا بيه كان ميت وشفايفه كلها زرقاء.

واستمر والد أمير ياسر في كشف تفاصيل حول الحادث، قائلا:كاميرا الشارع سجلت أن خطيبته طلعت الشقة قبل الحادث مع شاب تم تحديد هويته واستدعاءه.

وحول استمرار خيانة خطيبته له مع قرب حفل زفافهم، قال:والدتها منفصلة عند أمها وعندها عقد نفسية، عشان كدا كانت عايز ترتبط بيه عشان غلبان وطيب.

وأتم:آخر حاجة قالهالي إني عايز 700 عشان أجيب لبس الفرح .. كان نفسي تسبهولي.

عروس تشنق خطيبها فى الغربية

وكانت قد تمكنتالأجهزة الأمنية بالمحلة الكبريبمحافظة الغربية من إلقاء القبض على عروس تخلصت من خطيبها بشنقه داخل شقتهما قبل زفافهما، وشهدت مدينة المحلة الكبري بمحافظة الغربية، منذ قليل، واقعة مقتل شاب شنقًا علي أيدي عروسه قبل زفافهما بعدة أيام داخل المنزل الذي كان من المفترض أن يكون عش الزوجية، الأمر الذي أثار الرأي العام بين صفوف الأسر والعائلات عقب الدفع بسيارة إسعاف لنقل الضحية إلي مشرحة مستشفي المحلة العام.

إخطار بالواقعة

وكانت الأجهزة الأمنية بمديرية أمن الغربية تلقت إخطارًا من العقيد خالد عبدالفتاح، رئيس فرع البحث الجنائي بمركزي سمنود والمحلة الكبري، يفيد بقيام فتاة فى نهاية العقد الثاني من عمرها بشنق خطيبها المدعو "أمير ياسر"، قبل أيام قليلة من زواجهما، والذي يبلغ من العمر 19 سنة، ونقل جثته إلى المستشفى العام بنطاق دائرة قسم أول المحلة.

وعلي الفور انتقلت القيادات الأمنية وقوات من الشرطة السرية والنظامية إلي مكان الحادث وتم ضبط الفتاة المتهمة واقتيادها إلي ديوان القسم، فيما انتقل فريق من النيابة العامة لمعاينة الشقة موقع الحادث المشار إليه.

كلفت إدارة البحث الجنائي بالتحري عن ظروف وملابسات الواقعة، وتحرر المحضر بالواقعة وأخطرت النيابة العامة للتحقيق، والتي أمرت بتشريح الجثة وتسليمها إلي ذويها لدفنها بمقابر الأسرة.

تم نسخ الرابط