رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

«بنتي شربت سم عشانه » .. والد الفتاه المتهم بإنهاء حياة خطيبها بالغربية يكشف تفاصيل لأول مرة

في واقعة مأساوية هزت الرأي العام بمدينة المحلة في محافظة الغربية،وتفاجأ الجميع بوفاة شاب في عمرو الزهور وكان على مقربة من إقامة عورسة، «فرحة العمر » ، ليستقظ الجميع بخبر انتحار الشاب .

انتقلت كاميرا بصراحة إلي أسرة الفتاه خطيبة الشاب المنتحر والمتهمه بانهاء حياة خطيبها، لمعرفة تفاصيل علاقة الفتاه بالواقعة.

وقال والد فتاة العربية في بث مباشر لـ «بصراحة» :"أنا مكنتش موافق على زواج بنتي عشان سنها صغير، وكان في محاضر رسمية بإن بنتي شربت سم عشان أمير، لما اعترضنا على الزواج، وأمير هو كمان شرب سم لما عرف بعدم الموافقة عليه، فازاي واحد منهم يقتل التاني وهما عملوا كدا، والمفروض إن الفرح كان النهارده".

وعلق والد الفتاه على وجود الخلافات بين الاثنين،قائلا: " مشاكل زي أي اتنين مخطوبين وبينها خلافات عادية، ولكن أنا كنت على خلاف ديما معاه، لانه مبيعملش حساب لفرق السن ولا احترام للأكبر منه، وغشيم في التعامل مع الناس، لدرجة انا اتصلت بوالده وقولت ليه كل واحد يروح لحاله،ابنكم مش ينفع معايا ، مع إن أبوه كان زميل دراسية وبينا نسب ".

وتابع والد الفتاه" الناس اللي بتقول بنتك كانت بتعمل ايه في الشقة، زي أي عروسة بتروح بيتها قبل الفرح، بس أنا مكنتش أعرف أنها رايح البيت عنده، لاني أنا والدتها منفصيلن عن بعض وهي عايشه مع والدتها"

وأوضح والده الفتاه ، أنه لم يكن على معرفة بوقع حادث الانتحار حيث أنه تفاجأ من الوالد الضحية " ياسر " باتصال هاتفي قائلا: ياسر اتصل بيا وبيتشم بالفاظ بزيئة، بنتك شنقت ابني، ومكنتش مصدق إن الواد مات"

تم نسخ الرابط