رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

بعد التعليم والتحليل الكروي.. سمية الخشاب اخصائية نفسية

سمية الخشاب
سمية الخشاب

قررت الفنانة سمية الخشاب، أن تتحول إلي اخصائية نفسية، من خلال العديد من التغريدات التي نشرتها عبر حسابها الرسمي بموقع التغريدات القصيرة"توتير"، ويأتي ذلك بعدما قامت بمساعدة طلاب الثانوية العامة في الملخصات النهائيات قبل الامتحانات، وكذلك التحليل الكروي بعدما علقت على نتيجة قرعة دوري ابطال اوروبا "التشامبيونزليج".

وكتبت سمية الخشاب، العديد من التغريدات عبر حسابها الرسمي بموقع التغريدات القصيرة"تويتر"، التي تريد من خلالها أن تتحول إلى إخصائية نفسية:"اي حد عنده اي نوع من الاكتئاب يكلمني دلوقتي وهحاول اساعده باي وسيله".

وكما كتبت :"حد ملاحظ انه فعلا الايام دي خير تعمل شر تلقي والعكس؟".

وكما تمنت قطع النت من خلال تغريدة لها ، قائلة:"انا نفسي النت يقطع في العالم كله لمده يوم عشان الناس يتعرفوا علي اهلهم يمكن يطلعوا ناس كويسين وكده".

سمية الخشاب تدعم الثانوية العامة

وفي وقت سابق، تحدثت الفنانةسمية الخشابعن دعمها لطلبة الثانوية العامة خلال الفترة الأخيرة، قائله: “أنا بساعد طلبة الثانوية العامة على السوشيال ميديا بمنتهى الحب مش عشان التريند، لكن عشان حاسة إني هقدر أفيدهم وعندي حاجة قادرة أقدمها”.

وقالتسمية الخشابفي مداخلة هاتفية لبرنامج "خلاص صحينا" من تقديم مارينا المصري عبر محطة نجوم إف إم: " لو هيكون لي لقب أحب يكون (بنت البلد)، وبقول لطلبة الثانوية العامة ما تقلقوش وما تخافوش، والثانوية العامة مش نهاية الدنيا واللى مش هينجح في حاجة أكيد موهوب في حاجة تانية ممكن يلاقي نفسه فيها".

وتابعت سمية الخشاب: "أقول للأهالى كونوا فخورين بأولادكم ولازم تقفوا جنبهم وتشجعوهم، و جبت فى ثانوية عامة 96% وأكتر مادة كنت بخاف منها هى الجغرافيا وكنت بحب العربي والفرنساوي جدا، و اتعلمت من مدرس الفرنساوي علمنى الدقة في المواعيد".

واختتمت بأنها بتحضر لمسلسل قريب وهيكون حاجة مختلفة جدا إن شاء الله، وعندي أغنية جديدة هتقلب الدنيا.

تم نسخ الرابط